چگونه در دام «فرقه ترامپ» گرفتار نشویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۱
معرفی کتاب؛

چگونه در دام «فرقه ترامپ» گرفتار نشویم

کتاب «فرقه ترامپ» نوشته استیو حسن با ترجمه علی اصغر امدادی و حمیده قلی پور به همت نشر نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «فرقه ترامپ» نوشته استیو حسن با ترجمه علی اصغر امدادی و حمیده قلی پور به همت نشر نگاه منتشر شد.

در توضیح این کتاب آمده است: «شاید از نظر برخی نسبت دادن عنوان فرقه به ترامپ، هوادارانش و حتی اعضای دولتش عجیب و نادرست باشد. درست است که «فرقه ترامپ» با رفتار کلیشه ای مریدان مذهبی که ظاهر خاصی دارند و لباس هایی ویژه می پوشند، تناسب ندارد اما باید بدانیم که این فرقه ها استثنا هستند!

اکثر افرادی که در فرقه های مخرب و ویرانگر نقش دارند همانند من و شما لباس می پوشند و کارهایشان عادی و متداول می نماید، حتی لزوما مذهبی نیستند؛ مثل فرقه های سیاسی، روان درمانی، بازرگانی و نیز شخصیتی همان گونه که در این کتاب هم مشاهده خواهیم کرد، این باورها نیستند که گروه ها را در قالب فرقه توصیف و تعریف می کنند، بلکه روشی آنها را به فرقه تبدیل می کند که این گروه ها فریبکارانه برای جذب، تلقین و سرانجام کنترل زندگی اعضایشان به کار می گیرند.

شاید سخت باشد که از این جنبه به یک چهره منتخب یعنی رییس جمهور ایالات متحده نگریسته شود، اما در این کتاب نشان داده می شود که چگونه نشانه های فرقه ای را در افراد و گروه های به ظاهر ساده و عادی اجتماعی تشخیص دهیم و در دام حقه هایشان گرفتار نشویم.»

در قسمتی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد در حال رقابت برای کسب کرسی ریاست‏ جمهوری‏ ایالات متحده است، پذیرش آن جدا برای من دشوار بود. من هم مانند بسیاری از آمریکایی‏ ها نتوانستم تصور کنم که یک ستارۀ تلویزیونی ــ مخصوصا شخصی گستاخ و ستیزه‏‌گر ــ به‏‌زودی بتواند قدرتمندترین شخص روی کرۀ زمین شود.

من و ترامپ، حدود یک کیلومتر جدا از همدیگر در «کوئینز»، «نیویورک» بزرگ، شدیم اما اندکی دربارۀ زندگی او می‏ دانستم. روزی حدود ۱۰ دقیقه قسمتی از سریال کارآموز را تماشا و کانال تلویزیون را عوض می‏ کردم. از شدت حمایت ترامپ مخصوصا از مسیحیان تبشیری شگفت‏ زده شدم. او یک شخص بانفوذ در کازینو، جوان عیاش، بدنام و یک زن‏باره بود که با سه زن مختلف ازدواج و صاحب فرزند شده بود. او مرتب و آشکارا دروغ می‏ گفت و وقتی بحث می‏ کرد، با لجاجت دوبرابر دروغ می‏ گفت. او که برایش مهم بود انتخاب، شود چگونه توانست حمایت کافی مسیحیان محافظه‏‌کار را جلب کند؟»

کتاب «فرقه ترامپ» در ۴۱۶ صفحه با قیمت ۱۳۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است