جشنواره موسیقی فجر نمایشی است/ هنرمندان برگزیده به حمایت نیاز دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
رامین بهنا در گفتگو با صبا:

جشنواره موسیقی فجر نمایشی است/ هنرمندان برگزیده به حمایت نیاز دارند

رامین بهنا با اشاره به ثمره‌های جشنواره موسیقی فجر به راه‌ حل‌هایی برای رشد کیفیت آن پرداخت.

رامین بهنا آهنگساز و سرپرست گروه «بهنا» که در سبک موسیقی تلفیقی فعالیت می‌کند درباره کیفیت و اهمیت جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا گفت: به نظر من جشنواره موسیقی فجر ثمره‌ای ندارد، البته بهتر است بگویم هیچگاه ثمره نداشته است؛ زیرا هر سال شاهد برگزیده شدن تعدادی هنرمند جوان در جشنواره هستیم ولی بعد از جشنواره همان هنرمندان برگزیده فراموش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حمایتی از برگزیده‌ها جشنواره موسیقی فجر در طول فعالیت هنری آن‌ها صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: هنرمندان با استعدادی که در جشنواره به عنوان هنرمند برگزیده انتخاب می‌شوند، بعد از جشنواره هیچ وقت حمایت نمی‌شوند، متاسفانه جشنواره موسیقی فجر مانند یک مسکن خیلی ضعیف عمل می‌کند و مسئولان در این شرایط به فکر اصلاح ساختارها نبوده و نیستند.

رامین بهنا آهنگساز و نوازنده پیانو افزود: جشنواره موسیقی فجر در چند سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، این جشنواره در اوایل بیشتر با اجرای سرود همراه بود و از دهه ۷۰ ارتباط‌های بین المللی باعث شد که جشنواره در بخش‌های مختلف ارتقا پیدا کند.

این هنرمند عنوان کرد: دهه ۸۰ و ۹۰ شاهد کنسرت‌های خوبی در جشنواره بودیم که ادامه دار نبود و هر دوره این جشنواره با دوره‌های دیگر با تفاوت‌هایی برگزار می‌شد، یک دوره پرقدرت و دوره بعد بی‌کیفیت بود. در دوره هایی نوازندگان خوبی به این جشنواره دعوت شدند ولی متاسفانه ادامه دار نبود.

سرپرست گروه «بهنا» در ادامه خاطرنشان کرد: معتقد هستم که جشنواره موسیقی جوان عملکرد بهتری در مقایسه با جشنواره موسیقی فجر دارد و به هنر موسیقی در این جشنواره جدی‌تر پرداخته می‌شود، زیرا جشنواره موسیقی جوان استعدادیابی می‌کند و در ادامه برای رشد آن‌ها حمایت صورت می‌گیرد.

بهنا با تاکید براینکه از اولین روز بعد از اتمام جشنواره باید برای دوره بعد برنامه ریزی کرد، توضیح داد: جشنواره موسیقی فجر باید هر سال زیر نظر یک هیات متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و برای ارتقا کیفیت و اصلاح ساختار آن از دستاوردهای جشنواره‌های بین المللی استفاده شود.

این نوازنده در پایان عنوان کرد: البته این نکته را هم می‌دانم که بودجه مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و زمانیکه جشنواره تمام می‌شود و زمانیکه جشنواره تمام می‌شود باید از فردای آن روز برای سال آینده برنامه ریزی کنند ولی متاسفانه برنامه ریزی درستی صورت نمی‌گیرد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است