عدم پشتیبانی استیم از ویندوزهای XP و Vista در سال نو میلادی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰

عدم پشتیبانی استیم از ویندوزهای XP و Vista در سال نو میلادی

در اوایل سال جاری، کمپانی «والو» اعلام کرد که در 1 ژانویه 2019 پشتیبانی خود را از ویندوزهای XP و Vista قطع خواهد کرد.

به گزارش «صبا»؛ این تصمیم بعد از کاهش مکرر کاربران در این سیستم‌عامل‌ها صورت گرفت، که چیزی کمتر از ۱ درصد کاربران از این دوسیتم‌عامل استفاده می‌کردند. کمپانی والو همچنین اعلام کرده که جدیدترین نسخه استیم تنها قابل استفاد با اخرین نسخه گوگل کروم است، که آن هم ویندوزهای قدیمی‌تر از ویندوز ۷ را پوشش نمی‌دهد. خبر کاملی که در ماه ژوئن منتشر شد به شرح زیر است:

در ۱ژانویه ۲۰۱۹ استیم به‌طور رسمی حمایت خود را از سیستم‌عامل‌های XP و Vista قطع می‌کند. این به معنی آن است که از این تاریخ به بعد، جدیدترین نسخه استیم دیگر در این سیتم‌عامل‌ها قابل اجرا نیست. برای استفاده کردن از استیم  یا هر بازی و محصولات خریداری شده از آن، کاربران باید آخرین نسخه‌های ویندوز را در سیستم خود داشته باشند.

ویژگی‌های جدید اضافه شده برنامه استیم تنها با جدیدترین نسخه گوگل کروم همخوانی دارد ، که آن‌هم با نسخه‌های قدیمی ویندوز سازگاری ندارد. علاوه بر این، نسخه‌های بعدی Steam نیاز به استفاده از ویژگی‌های ویندوز و به‌روزرسانی‌های امنیتی دارد که تنها در ویندوز ۷ به بالا وجود دارد.

کاربران قادر خواهند بود تا پایان سال ۲۰۱۸ بازی‌های مبتنی بر استیم را در ویندوزهای Xp و Vista  اجرا کنند. این درحالی است برخی از ویژگی‌های این شبکه برای کاربران این ویندوزها در دسترس نخواهد بود. ما همه کاربران را در این سیستم‌عامل‌ها تشویق می‌کنیم تا ویندوز خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقا دهند، تا دسترسی مداوم به آخرین ویژگی‌های استیم داشته باشند.

ویندوزهای XP و Vista ضربه‌ی دیگری را زمانی که آنتی‌ویروس Avast اطلاعیه مشابه استیم را داد متحمل شدند. تا پایان سال جاری، آنتی‌ویروس Avast به‌روزرسانی‌های مربوط به ویندوزهایXP و Vista را به‌طور رسمی قطع می‌کند. بااین‌وجود، این شرکت همچنان به ارسال به‌روزرسانی‌های امنیتی تشخیص ویروس ادامه می‌دهد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است