آموزش تفکیک زباله به کودکان با نمایش «سطل آشغال فراموش شده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۱
مجید علم بیگی به صبا گفت:

آموزش تفکیک زباله به کودکان با نمایش «سطل آشغال فراموش شده»

مجید علم بیگی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر از مراحل تمرین نمایش «سطل آشغال فراموش شده» ویژه کودکان خبر داد.

مجید علم بیگی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت های اخیر خود در حوزه تئاتر کودک در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا بیان کرد: در حال تمرین یک نمایش با کودکان ۶ و ۷ ساله در یک آموزشگاه بازیگری هستم.

او افزود: فواد عباسچی یکی از دوستان من که اکنون در ایتالیا زندگی می کند کتابی به نام «سه نمایشنامه درباره محیط زیست» ویژه کودک و نوجوان را از زبان ایتالیایی به صورت تحت اللفظی ترجمه کرد و من سعی کردم تا متن را با فرهنگ ایرانی به‌روز کنم و فرهنگ ایرانی را در کتاب اضافه کنم.

علم بیگی اظهار کرد: ترجمه یک روح و یک جسم دارد جسم متن کلمات آن است و روح آن این است که بتوانیم آن را برای مخاطب قابل فهم کنیم و نمایشنامه ای که اکنون از این کتاب در حال تمرین آن هستیم «سطل آشغال فراموش شده» نام دارد.

کارگردان نمایش «سطل آشغال فراموش شده» عنوان کرد: تمرین این کار هفته ای یک جلسه است و از آنجا که همه بازیگران کودک ۶ الی ۷ ساله هستند و یک بازیگر چهارده ساله هم داریم کمی روند تمرین ها طولانی و البته با توجه به شرایط کرونا کند پیش می رود.

او با اشاره به مفهوم این نمایش گفت: «سطل آشغال فراموش شده» به موضوع تفکیک زباله از مبدا و آموزش آن به کودکان می پردازد.

مجید علم بیگی در پایان درباره فعالیت های تصویری خود بیان کرد: کاری به نام «شهرک رنگین کمان» از شبکه پنج سیما در حال پخش دارم و اکنون هم ادامه آن در ۴۰ قسمت درحال فیلمبرداری است.

عوامل تئاتر «سطل آشغال فراموش شده» عبارتند از نویسنده: فرانکو زافانل، ترجمه و گردآوری» فواد عباسچی و مجید علم بیگی، کارگردان: مجید علم بیگی، تهیه کننده: مجتبی سعید زاده، دستیار کارگردان: نسرین حیدری.

مجید علم بیگی، سوگل قیصر، فاطمه سادات موسویان، زهرا سادات موسویان، درسا مریخ، روشان رضایی، سانیا خاکپور، پاشا بانکی، مائده آتین، هلیا طلایی شمس، آیلین خدابنده لو، ایلیا حسین پور، نازنین زهرا کوزه کنانی و ملیکا تفتیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000