«مرگ روی نیل»؛ حسی بین دوست داشتن و نداشتن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«مرگ روی نیل»؛ حسی بین دوست داشتن و نداشتن

«مرگ روی نیل» جدیدترین اقتباس کنت برانا از یکی دیگر از آثار آگاتا کریستی است که از روز 9 فوریه در سینماهای دنیا روی پرده رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، «مرگ روی نیل» نام فیلم معمایی محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی کنت برانا کارگردان ایرلندی سینما است که از روز ۹ فوریه در بازارهای بین المللی روی پرده سینما رفته و تا به امروز نزدیک به ۴۰ میلیون دلار فروش داشته است.

«مرگ روی نیل» دنباله فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرق» ساخته  سال ۲۰۱۷ کنت برانا است. در این فیلم بازیگرانی چون آنت بنینگ، راسل برند، علی فاضل، گل گدوت و همینطور کنت برانا در نقش هرکول پوارو حضور دارند.

این فیلم که براساس کتابی به همین نام نوشته آگاتا کریستی ساخته شده است داستان سفر تعطیلاتی به نیل را روایت می کند که هرکول پوارو در آنجا باید ماجرای قتل یک وارثه جوان را حل کند.

چند نکته درباره فیلم

اکران این فیلم چندین بار با وقفه همراه شد. در اصل قرار بود سال ۲۰۱۹ اکران شود بعد به دلیل وقفه در مراحل فیلمبرداری به سال ۲۰۲۰ پس از آن به ۲۰۲۱ و سرانجام به ۲۰۲۲ موکول شد.

فیلمبرداری فیلم به طور کلی به فرمت ۶۵ میلی متری انجام شده است.

در پایان فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرق» به پوارو خبری درباره مرگی روی رود نیل داده می شود این در حالی است که در رمان «مرگ روی نیل» هنگام اعلام این خبر، کاراکتر پوارو در قایق به سر می برد.

بودجه این فیلم حدود ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

جودی کومر بازیگر فیلم «آخرین دوئل» به عنوان یکی از بازیگران گروه معرفی شد در حالی که در انتها به پروژه ملحق نشد.

نقدهای کوتاه از فیلم

رکس رید منتقد «آبزرور» درباره فیلم نوشت: من به تازگی از سفر مصر آمده ام، باید به شما بگویم فیلم برانا تنها چیزی را که به درستی انجام داده همین مناظر فیلم است.

ساندرا هال منتقد «سیدنی مورنینگ» نوشت: در حالی که قمار برانا در از بین بردن جنبه احساسی پوآرو که مدت ها به آن توجه نمی شد، ممکن است توسط برخی توهین آمیز تلقی شود، با این حال به نظر من کارساز است. پوآرو قلب مهربانی دارد.

کریس ویسر منتقد «ساندی ایندیپندنت» درباره فیلم برانا نوشت: آیا دنباله اثر آگاتا کریستی به کارگردانی کنت برانا برای پرده بزرگ جواب می دهد؟ جواب در نهایت، بله است. اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

باب گریم منتقد هم درباره فیلم گفت: یکی از آن فیلم هایی بود که تا آخرش سعی می کردم تصمیم بگیرم که آیا دوستش یا نه. با آن پایان فیلم فهمیدم که آن را دوست ندارم.

«مرگ روی نیل» از ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

«گشت‌و‌گذار در جنگل»؛ فیلمی قابل پیش‌بینی اما سرگرم‌کننده

«جوخه انتحار»؛ توفانی، مغشوش و خشن

وقتش رسیده به نیکلاس کیج احترام بگذاریم

«شوالیه سبز»؛ منحصر به فرد و فراموش نشدنی

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از حمله گرگ‌ها به یک شهر تا نقش مخوف هاروی کایتل

«سالخورده»؛ فیلمی که احتمالا تمشک‌های ۲۰۲۱ را جارو کند!

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از ربودن بچه لبرون جیمز تا فیلم جاده‌ای مارک والبرگ

«میچل‌ها در برابر ماشین‌ها»؛ انیمیشنی درخشان که اشک‌تان را درمی‌آورد

«بچه رییس ۲»؛ انیمیشنی که صرفا برای اتلاف وقت خوب است!

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است