نقشم در «جیران» پیچیده است/ با سانسور کیفیت سریال‌ها را پایین نیاوریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۱
رویا تیموریان در گفتگو با صبا:

نقشم در «جیران» پیچیده است/ با سانسور کیفیت سریال‌ها را پایین نیاوریم

رویا تیموریان تاکید می کند که برای بالا رفتن کیفیت سریال ها باید از ممیزی های بی دلیل پرهیز و به هنرمندان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، رویا تیموریان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های سینمایی «شادروان» و «ملاقات خصوصی» حضور داشت و به تازگی در سریال نمایش خانگی «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه بازی کرده است.

تیموریان در پاسخ به این پرسش که آیا کیفیت سریال سازی‌ در شبکه نمایش خانگی در مقایسه با تلویزیون رشد بیشتری داشته است، توضیح داد: من در تکمیل صحبت‌ها و پرسش‌های شما هیچ چیزی را نفی نمی‌کنم، اما تجربه من می‌گوید زماانی که با عوامل خوب در کنار یک فیلمنامه باکیفیت کار می‌کنید، تفاوتی ندارد که آن پروژه در تئاتر، سینما و یا سریال است، اما چند نکته هست که کیفیت کارها را در پروژه‌های سینمایی و سریال‌ها کاهش می‌دهد، مانند سانسورهای بی‌مورد که در سال‌های مختلف درگیر آن‌ها بوده‌ایم.

این بازیگر که با سریال‌های «مدار صفر درجه»، «مریم مقدس»، «شب دهم» و «شمس العماره» شناخته شده است، بیان کرد: برخی از سال‌ها در چهار دهه گذشته سینمای ایران با سانسورهای غیراصولی رو به رو نبودیم، آیا در آن سال‌ها اتفاق خاصی رخ داد؟ همیشه با خودم می‌گویم ای کاش مسئولانی که وظیفه مشخص کردن ممیزی‌ها را برعهده دارند توجیه شوند که با نیازها و سبک زندگی مردم باید همراه شد؛ مردمی که با جهان گسترده موبایل آشنا هستند و هر فیلم را با هر کیفیتی که بخواهند می‌تواند مشاهده کنند.

وی افزود: مردم با سینما آشنا هستند و علاوه بر فیلم‌های سینمایی، جدیدترین سریال‌های جهان را هم دنبال می‌کنند و به همین دلیل توقع آن‌ها بالاست و از ما انتظار ندارند که کارهای سطح پایین انجام دهیم، زیرا مردم به عنوان یک کارشناس، سطح کیفی کارها را مانند یک منتقد می‌سنجند.

«شهرزاد» شبکه نمایش خانگی را رونق داد

تیموریان درباره رونق سریال ها با «شهرزاد» عنوان کرد: از آنجایی که بعد از سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی، نمایش خانگی رونق گرفت و جایگاه ویژه‌ای برای خود با این سریال پیدا کرد، تصمیم گرفتم اگر کار و پروژه مناسبی در شبکه نمایش خانگی هم به من پیشنهاد شد، قبول کنم.

بازیگر سریال «جیران» با وجود اینکه سال گذشته حضور او و هوتن شکیبا در سریال «جیران» تکذیب شده بود، درباره حضور خود در این سریال گفت: تولیدات نمایش خانگی کمی از چهارچوب‌های بسته صدا و سیما فاصله دارد و شرایط را برای فعالیت بازیگران و عوامل تولید آسان‌تر کرده است. تا به اینجا هم در سریال‌های «هم گناه» ساخته مصطفی کیایی و «جیران» به کارگردانی حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی بازی کرده‌ام.

وی با اشاره به سختی‌های حضور در سریال‌های نمایش خانگی اظهار کرد: ایفای نقش در سریال‌های شبکه نمایش خانگی به دلیل شرایطی که دارد، سخت‌تر است، حضور بازیگران و عوامل حرفه‌ای و سرشناش باعث می‌شود که استرس کار در این پروژه‌ها بالا برود. نقش من در هر دو سریال با سختی‌هایی رو به رو بود، به عنوان مثال به گفته آقای فتحی، شخصیتی که من در سریال «جیران» بازی کرده‎ام بسیار پیچیده است و این شخصیت در تاریخ به عنوان یک زن وجود خارجی ندارد ولی شخصیت سازی توسط نویسنده بسیار دقیق انجام شده است و من هم به عنوان بازیگر از راهنمایی‌های کارگردان استفاده کرده‌ام تا بتوانم به بهترین شکل نقش را در خود شکل بدهم.

این بازیگر درباره جدیدترین سریالی که به عنوان بازیگر انتخاب شده است گفت: مشغول بازی در سریال «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی هستم که به زودی از پلتفرم فیلمو منتشر می‌شود.

تیموریان در پاسخ به اینکه بین حضور در سریال‌های نمایش خانگی و تلویزیون انتخاب شما کدام گزینه است، گفت: انتخاب من همان است که اول گفتم، انتخاب من به عنوان بازیگر نقش خوب است یعنی نقش چالش برانگیزی که با آن بتوانم کلنجار بروم. علاوه بر نقش، حضور عوامل حرفه‌ای، کارگردان کاربلد و فیلمنامه باکیفیت هم اهمیت دارد، زیرا با این شرایط معتقدم چند درصدی می‌توان برای موفقیت آن پروژه احتمال لحاظ کرد.

وی در پایان عنوان کرد: به عنوان یک بازیگر که نزدیک به سه دهه است در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنم، از مسئولان، سیاستگذارهای سینمایی، ساترا و صدا و سیما می‌خواهم که با بازیگران و هنرمندان مهربان‌تر باشند، بدانند که همه ما برای این مملکت هستیم و فرهنگ و هنر ایران برای ما مهم است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500