واکنش کارگردانان «قصیده گاو سفید» به قاچاق فیلم/ این دیگر تیر خلاص بود! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵

واکنش کارگردانان «قصیده گاو سفید» به قاچاق فیلم/ این دیگر تیر خلاص بود!

مریم مقدم و بکتاش صناعی‌ها در یادداشتی به قاچاق و توقیف فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در پی قاچاق فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها و پخش غیرقانونی آن و صادر نشدن پروانه نمایش برای این فیلم سینمایی مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها کارگردانان این اثر یادداشتی نوشته‌اند.

متن این یادداشت به به شرح زیر است:

«مخاطبان شریف سینمای ایران
سلام
نوشتن از جفایی که بر فیلم «قصیده گاو سفید» روا شد کار ساده‌ای نیست. نوشتن از بغضی فرو خورده که دو سال  است گلویمان را می‌فشارد. از بایکوت و توقیف فیلم و ندادن پروانه نمایش برای خروج برنامه‌ریزی شده‌اش از رقابت اسکار تا قاچاق که تیر خلاصی است بر پیکر بی‌جان فیلمی که ۹ سال عمرمان را صرفش کردیم.
آری «قصیده گاو سفید» قاچاق شد! خبری تلخ برای فیلمی که در عرصه بین‌المللی افتخار آفرید ولی در خانه خودش سر بریده شد. در کنار آن دو سال توقیفی که هر روزش با بیم و امید گذشت در طول یک هفته‌ جهنمی اخیر هم تمام تلاشمان را کردیم که برای فیلم مجوز بگیریم و اکرانش کنیم ولی نشد. یعنی ندادند ترجیحشان این بود که ما را به تماشای جان دادن این فرزند ۹ ساله بنشانند. جماعتی بی‌‌هنر را چه به عاطفه!
ممنونیم از همه شما که در طول این یک هفته با ما همدردی کردید و برای تماشای فیلم از ما اجازه گرفتید و یا حتی درخواست شماره حساب کردید که به ما هزینه بپردازید.
عزیزان جان
حضور ما در سینما نه برای کاسبی و انباشت سرمایه که برای یک عشق و شاید چند کلمه حرف حساب است. ما سالهاست که بی‌پشتوانه و بی‌سرمایه و با خون دل فیلم می‌سازیم. ما چون جماعتی ریاکار با پول‌های دولتی ادای مستقل بودن در نمی‌آوریم. ما به واقع بی‌پشتوانه‌ایم و این از آثارمان هویدا است. سرمایه ما شمایید و چه سرمایه‌ای بالاتر از این.
باری زین‌ پس تماشای فیلم «قصیده گاو سفید» در ایران و به هر طریق ممکن برای همه بلامانع است. ببینید و اگر پسندیدید تماشایش را به دیگران توصیه کنید. بیایید با کمک هم نگذاریم سیاهی سانسور بر سپیدی روحمان سایه افکند.
….
بدرود
مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها
۲۹ بهمن سال ۱۴۰۰»
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است