«قیطریه» راوی آسیب‌های اجتماعی به زنان است/ تک‌تک ما متهم هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴
آرام طالشی در گفتگو با صبا:

«قیطریه» راوی آسیب‌های اجتماعی به زنان است/ تک‌تک ما متهم هستیم

کارگردان «قیطریه» این نمایش را بیانگر آسیب های اجتماعی که زنان در جامعه متحمل می شوند، دانست.

آرام طالشی کارگردان نمایش «قیطریه» که از سه شنبه سوم اسفندماه در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه می رود در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره ویژگی متن که باعث شد تا به آن بپردازد، بیان کرد: اولین و مهم ترین ویژگی متن موضوع آن است که به مشکلات و آسیب هایی که در جامعه به زنان وارد می شود، می پردازد.

او افزود: در این اثر چندین مونولوگ در قالب یک داستان روایت می شود و از آنجاکه من در ابتدا بازیگر هستم و تازه وارد عرصه کارگردانی شده ام مونولوگ ها کمک بزرگی بود که بتوانم بازیگران را تک به تک هدایت کنم.

بازیگر نمایش «وقتی همه خواب بودیم» مطرح کرد: سعی کردم بیشتر از هرچیز روی بازی بازیگران مانور داده شود البته به میزانسن هم پرداختم ولی آن حس و خلق کاراکتر که من به عنوان کارگردان در ذهن داشتم بیشتر به وسیله بیان مونولوگ بازیگران منتقل می شود.

بازیگر نمایش «غاز وحشی» درباره مفهوم نمایش «قیطریه» اظهار کرد: «قیطریه» بیان کننده این مفهوم است که ما همه به هم ارتباط داریم و معضلات اقتصادی که به زنان بدسرپرست، کودکان کار، خانواده های درگیر اعتیاد و… وارد می شود به تک تک اعضای جامعه آسیب می زند.

«قیطریه» نماد یک جامعه است

بازیگر نمایش «سینما» توضیح داد: «قیطریه» اسم یک منطقه و اتفاقی است که در آن منطقه رخ داده است ولی در نگاه جامع تر نماد یک جامعه است که اگر حقوق همدیگر را رعایت نکنیم تک تک ما متهم هستیم و در درست یا خراب شدن این جامعه موثریم.

کارگردان نمایش «قیطریه» بیان کرد: تمام تلاش خود را بر این گذاشتم تا همه آنچه هدف متن و خودم بوده انجام شود و البته لازم به ذکر است که بیش از آنچه فکر می کردم کارگردانی «قیطریه» سخت بود و خیلی دوست دارم آنچه من از کار درک کردم مخاطبان هم درک کنند.

این هنرمند با اشاره از بهره گیری عناصر صحنه در بیان مفهوم کار گفت: تا حدود زیادی سعی کردم تا از طراحی نور برای القای مفاهیمی همچون ترس، اضطراب و… بهره ببرم.

بازیگر نمایش «مرگ یک رویا» تاکید کرد: تمرین های این کار حدود هشت ماه زمان برد و بیشتر بازیگران در سه ماه آخر تمرین اضافه شدند و از همه گروه نمایشی بابت همدلی و همکاری هایشان سپاسگزارم چراکه اگر نبودند بی شک «قیطریه» هم نبود.

کارگردانی سخت و شیرین است

او اظهار کرد: کارگردانی سخت و شیرین است و خیلی خوشحالم که توانستم یکی از دغدغه های زندگی ام که همان آسیب های زنان است روی صحنه ببرم و خیلی دوست دارم تا زنان جامعه به تماشای این نمایش بنشینند.

آرام طالشی در پایان گفت: امیدوارم تا حدودی بتوانم با این کار مخاطب را به فکر فرو ببرم و از تماشای کار لذت ببرند من با واو به واو «قیطریه» سختی کشیدم و می دانم اتفاقات خوبی برای این کار می افتد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است