«ارف» با تلفیق نمایش و موسیقی به صحنه می‌رود/ اجرای ۲۰۰ نفره | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
مسعود نظر به صبا گفت:

«ارف» با تلفیق نمایش و موسیقی به صحنه می‌رود/ اجرای ۲۰۰ نفره

گروه موسیقی ارف اوایل بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می رود.

مسعود نظر سرپرست ارکستر ارف در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کنسرت پیش‌روی این گروه گفت: ارکستر ارف اوایل بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد که هم اکنون در حال تمرین با اعضای گروه هستیم.

این مدرس موسیقی کودک با اشاره به اینکه رهبری این ارکستر به عهده خودش است، بیان کرد: این کنسرت شامل سه بخش است؛ گروه اول کودکان از سه تا ۱۰ سال است که به صحنه می‌روند و سوژه خاصی دارد. تمامی اشعار و تنظیم قطعات در این بخش به عهده خودم است.

سرپرست گروه ارف افزود: گروه دوم ارکستر و کر کودکان است که در این بخش هفت قطعه اجرا می‌شود. همچنین به عنوان گروه سوم ارکستر بزرگ به همراهی کر بزرگ و حرکات که حدود ۲۰۰ نفر هستند به صحنه می‌روند و قطعاتی را اجرا می‌کنند.

نظر درباره ترکیب سازی این ارکستر بیان کرد: اکثر سازهای موسیقی سنتی ایرانی در دل این ارکستر نواخته خواهد شد و قسمتی از این برنامه به صورت تلفیق نمایش و کنسرت اجرا خواهد شد.

سرپرست گروه ارف در بخش دیگر صحبت هایش درباره توجه به موسیقی کودکان در کشور گفت: برخلاف آنچه تصور بسیاری از افراد است موسیقی کودک و نوجوان عرصه حساس و پیچیده ای است و بر اساس اثری که بر کودکان به عنوان بزرگسالان فردای جامعه می‌گذارد، نیازمند افرادی متخصص و توانا است.

این مدرس موسیقی کودک در پایان گفت: با مشخص و تدوین کردن روش‌های آموزشی و همچنین تعلیم آموزگاران می‌توان فردای بهتری برای موسیقی کودک و تعلیم کودکان و نوجوانان رقم زد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است