دستور تشکیل کارگروه تخصصی سینما در وزارت خارجه صادر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶

دستور تشکیل کارگروه تخصصی سینما در وزارت خارجه صادر شد

وزیر امور خارجه در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی بر راهکارها و همکاری‌های مشترک درباره گسترش حضور سینمای ایران در عرصه بین‌الملل و تشکیل کارگروه تخصصی سینما در وزارت امور خارجه تأکید کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط ‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه عصر روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ از بنیاد سینمایی فارابی بازدید کرد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر بین‌المللی‌سازی، گسترش تعاملات جهانی در حوزه سینما برای اثربخشی و جریان‌سازی بر ملل و لزوم بازاریابی مناسب برای ارایه آثار سینمایی به ویژه فیلم‌هایی با مضمون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشورهای هم‌سو تأکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به لزوم ایجاد مکانیزم پایدار برای همکاری مشترک با سینمای ایران به مرکز دیپلماسی عمومی مأموریت داد تا با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و در قالب کارگروه تخصصی سینما در این وزارتخانه این مکانیزم را طراحی و در اسرع وقت اجرایی کنند.

وزیر امور خارجه همچنین به پتانسیل بالای سینما در دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد و سینمای ایران را دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالیت در دیپلماسی فرهنگی دانست.

سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار ضمن معرفی ساختار و حوزه فعالیت بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهاد ملی سینما بر سابقه طولانی این بنیاد در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و دو طرف در زمینه راهکارها و همکاری‌های مشترک درباره گسترش حضور سینمای ایران در عرصه بین‌المللی با همکاری وزارت امور خارجه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه و هیات همراه در پایان این دیدار به تماشای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از آثار برتر چهلمین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد نشستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است