دست وزارت ارشاد باز از شبکه نمایش کوتاه می‌ماند/ ساترا؛ ناظر آثار حرفه‌ای اینترنتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۳
بر اساس گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1401؛

دست وزارت ارشاد باز از شبکه نمایش کوتاه می‌ماند/ ساترا؛ ناظر آثار حرفه‌ای اینترنتی

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، بار دیگر ساترا را موظف کردند بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت کند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر ساترا را به عنوان ناظر بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی تعیین کرد.

بر اساس گزارش دومین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، این عبارت اضافه شده است:

«مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصرا برعهده سازمان تنظیم مقررات رسانه‌اهی صوت و تصویر فراگیر (ساترا) سازمان صداوسیما است. سازمان صداوسیما (ساترا) موظف است در راستای حفظ ارزش‌های ایرانی-اسلامی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت نماید و ضمن ارتقای کیفی تولیدات از اثرات سوء آن در جامعه جلوگیری به عمل آورد.»

این در حالی است که پیشتر برخی نمایندگان مجلس از نارضایتی از عملکرد ساترا نسبت به سریال‌های نمایش خانگی سخن گفته بودند.

این عبارت که برای نخستین بار سال گذشته و توسط مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه کل کشور اضافه شد، مهمترین جمله قانونی برای تاسیس ساتراست. چراکه این تاسیس سازمان تاکنون مصوبه رسمی از سوی مجلس شورای اسلامی نداشته است و یکی از انتقادات اصلی به آن نیز به همین موضوع بازمی‌گردد.

نکته جالب آن که در این عبارت، نام این سازمان ناقص آمده و عبارت «در فضای مجازی» از انتهای نام ساترا که «سازمان تنظیم مقررات رسانه‌اهی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» است، حذف شده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است