تعویقِ سفر اجرای «الزمکان» را به روز اختتامیه انداخت

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا روز گذشته دوشنبه 25 بهمن ماه ۱۴۰۰ در نهمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۹ اثر نمایشی در بخش صحنه ای در تالارهای نمایشی روی صحنه رفتند.

«بی خوابی» به کارگردانی سعید هاشمی پور، «داستان باغ وحش» به کارگردانی مهدی پاشایی، «ژپتو» به کارگردانی اوشان محمودی، «سایر بازماندگان» به کارگردانی مهرداد مصطفوی و «یک ماه هزار آسمان» به کارگردانی حمید ابراهیمی در نهمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفتند.

بخش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر نیز روز گذشته در محوطه تئاتر شهر میزبان آثار نمایش خیابانی «آخرین اولی» به کارگردانی سمیه مهری، «کله دم سبز شمرونی» به کارگردانی مارال ایزدبخش، «مدافع آخر» به کارگردانی احمد جعفری، «بی سرزمین» به کارگردانی بهناز زحمتکش، «خان طلا» و «یک کروموزم بیشتر» به کارگردانی جلال حسنوند بود.

«نمایش POV» به کارگردانی احمد صمیمی و «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی آثار نمایش خیابانی بودند که در مجوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شدند.

آخرین و نهمین روز از چهلمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر در حالی برگزار شد که مدیران و مسئولان تئاتر کشور به همراه سفیر ایران در تاجیکستان ساعت 15 روز گذشته دوشنبه 25 بهمن ماه در تالار رودکی تالار وحدت نشست آشنایی با فرهنگ و هنرهای نمایشی کشور تاجیکستان را با حضور سفیر و هنرمندان این کشور برگزار کردند.

بخش اجراهای خیابانی روز نهم جشنواره تئاتر فجر همچنان با حضور مخاطبان در محوطه تئاتر شهر با استقبال روبه رو شد و ستاد برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر اسامی آثار کاندید شده در بخش های رادیوتئاتر، دگرگونه های اجرایی و نمایش خیابانی را اعلام کرد.

نمایش «بعد از افتادن» حسین حسینیان که با منفی شدن تست کرونای بازیگر خود طبق اعلام قبلی در روز نهم این رویداد برای اجرای صحنه ای آماده شده بود به جای نمایش «الزمکان» از کشور الجزیره اجرا شد.

نمایش «الزمکان» به کارگردانی عبدالصمد صدوخی از کشور الجزایر که در بخش ملل این دوره از جشنواره حضور دارد نیز براساس اعلام ستاد برگزاری جشنواره به دلیل به تعویق افتادن سفر گروه، اجرای خود را در روز سه شنبه 26 بهمن در دو سانس 14 و 15:30  و پیش از برنامه اختتامیه جشنواره روی صحنه خواهد برد تا پایانی باشد بر اجراهای صحنه ای چهلمین جشنواره بین الملل تئاتر فجر که امسال با جضور مهمانان از کشورهای همسایه بهتر بود امسال به نام جشنواره ملل تئاتر فجر خوانده می شد.

اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه در تالار وحدت با حضور کاندیداهای هر بخش به کار خود پایان خواهد داد.

نگار امیری

انتهای پیام/