«دکتر هاشمیان» از تجربه مواجهه با شخصیتی واقعی شکل گرفت/ جشنواره تئاترفجر دقیق برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۱
با نمایش های چهلمین جشنواره تئاتر فجر-4

«دکتر هاشمیان» از تجربه مواجهه با شخصیتی واقعی شکل گرفت/ جشنواره تئاترفجر دقیق برگزار شد

محمدجواد صرامی کارگردان نمایش «دکتر هاشمیان» که در بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد از طرح تا اجرای این نمایش گفت.

محمدجواد صرامی کارگردان نمایش «دکتر هاشمیان» که در بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره این اثر عنوان کرد: من در مهر سال ۱۳۹۹ ایده نمایشنامه «دکتر هاشمیان» به ذهنم رسید که اصل شخصیت برگرفته از سیدمحمدرضا هاشمیان پزشک و رییس بیمارستان مسیح دانشوری بود که به دلیل بیماری پدرم با او در ارتباط بودم.

او افزود: آشنایی با این فرد پزشک دغدغه مند باعث شد تا درام شکل بگیرد. در اصل به دنبال فرد خاصی نبودم چراکه همه پزشکان قهرمان سلامت هستند.

کارگردان نمایش «دکتر هاشمیان» درباره روند تمرین ها اظهار کرد: تمرین های کار از اواخر شهریورماه ۱۴۰۰ شروع شد و نزدیک بیست و دو جلسه با شرایط کرونا زمان برد و در این مدت بسیاری از بازیگران و عوامل درگیر اومیکرون شدند.

صرامی در پایان با اشاره به چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بسیار دقیق اجرا شد در حالیکه با شرایط کرونا و اومیکرون می توانست، برگزار نشود ولی خدا را شکر با همت ستاد جشنواره، این ویترین هنری که عامل انرژی هنرمندان است در حال برگزاری است.

هومان فتحی، خاطره حسینی، سمانه ابراهیمی، امین بابادی، رعنا اسدی، لیلا مهرنیا، محمدامین بیابانکی، علی عشوری، علی مجاهد و سید پویا امامی بازیگران این نمایش هستند که از تئاتر استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر در تالار حافظ اجرا شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است