شبکه نمایش قطعی پخش زنده اختتامیه را به گردن برج میلاد انداخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۷
در اطلاعیه ای؛

شبکه نمایش قطعی پخش زنده اختتامیه را به گردن برج میلاد انداخت

شبکه نمایش قطعی پخش زنده اختتامیه را به صدابردار برج میلاد و قطعی برق برج نسبت داد.

به گزارش خبرگزاری صبا، دیشب ۲۲ بهمن ماه اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که قرار بود شبکه نمایش و برنامه «سینمایش» اختتامیه را زنده پوشش دهد؛ امری که از همان ابتدا این مساله را پیش آورد که مثل سال های گذشته این پخش زنده هم با مشکل و قطع و وصلی مواجه خواهد شد.

همانطور که پیش بینی می شد در میانه راه اختتامیه، صدا و تصویر پخش زنده دچار اختلال شد. این اتفاق با اطلاعیه برج میلاد به عنوان میزبان مراسم مواجه شد که تاکید می کرد این قطعی هیچ ارتباطی با سالن نداشته است.

حال شبکه نمایش هم در اطلاعیه ای توضیح خود را آورده است: «مخاطبان گرامی! ضمن سپاس از همراهی شما با ویژه برنامه های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، به آگاهی می رسانیم پس از بررسی دقیق کارشناسان فنی در باره علت قطع صدای پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشخص شد نویز یا اختلال صدا در تمام مدت زمان برنامه های پوشش دهنده مراسم اختتامیه، اعم از رادیویی و تلویزیونی و شبکه های اجتماعی وجود داشته است.

متاسفانه بر اساس تشخیص اشتباه صدابردار برج میلاد در شناخت منبع اختلال صدا، خروجی ارسالی به واحد سیار تلویزیونی صدا و سیما قطع شد و موجب قطع صدا در پخش تلویزیونی مراسم شد این درحالی بود که خروجی صدای ارسالی به واحد سیار رادیویی و سایر رسانه ها برقرار بوده است. همچنین پس از این اتفاق قطع برق رخ داده در بخشی از برج میلاد نیز موجب قطع پخش زنده شبکه های رادیویی به مدت پنج دقیقه شد.

وجود گروهای مختلف تولید برنامه خارج از صداو سیما برخلاف قوانین پخش برنامه های ملی تحت عناوین حامی مالی و… و ضعف فنی تیم صدابرداری محل برگزاری اختتامیه علاوه بر بی نظمی معمول در برنامه های از این دست زمینه ساز این اتفاق بوده که امید است با هماهنگی های بین دستگاه‌های متولی شاهد تکرار آن در مراسم مشابه نباشیم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است