سوگنامه‌ای برای محمدرضا لطفی به نام «آفتاب روشن» منتشر می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷

سوگنامه‌ای برای محمدرضا لطفی به نام «آفتاب روشن» منتشر می‌شود

گروه موسیقی «آن» آلبوم جدید خود را با عنوان «آفتاب روشن» منتشر می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی آلبوم، گروه موسیقایی «آن» آلبوم جدید خود را با عنوان «آفتاب روشن» منتشر می‌کند.

مهرزاد هویدا نوازنده و مدیر اجرایی گروه «آن» در درباره این آلبوم گفت: «آفتاب روشن» عنوان آلبومی با آهنگسازی آریا محافظ و خوانندگی مهدی امامی است که این اثر موسیقایی توسط گروه موسیقی «آن» اجرا شده است.

مدیر اجرایی گروه «آن» درباره اشعار این آلبوم تاکید کرد: اشعاری که در این آلبوم استفاده شده است شامل غزلی از سعدی و ترانه‌ای از ایرج دیهیمی است. همچنین اشعار بخش آوازی این اثر از حسین منزوی و یزدانبخش قهرمان است.

وی افزود: آریا محافظ نوازنده سنتور و از اعضای موسس گروه موسیقی «آن» است که قبلا دو آلبوم به صورت دونوازی سنتور و تمبک با همکاری پدرام خاورزمینی با عنوان «سروا» و «پیدا» از سوی انتشارات ماهور منتشر کرده است و «آفتاب روشن» اولین اثری است که برای گروه‌نوازی موسیقی ایرانی ساخته و توسط گروه «آن» اجرا و ضبط شده است.

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: این آلبوم قطعاتی در مایه ابوعطا و دشتی است که در کوک ابوعطا اجرا شده. این کوک برای گروه‌نوازی در موسیقی دستگاهی کمتر استفاده می‌شود البته قبلاً هنرمندان بزرگی چون پرویز مشکاتیان در آلبوم «صبح مشتاقان» از این کوک استفاده کرده‌اند. «آفتاب روشن» تلاشی برای آهنگسازی چندصدایی در فضای موسیقی دستگاهی ایرانی است.

مدیر اجرایی گروه «آن» در ادامه عنوان کرد: قرار بود این اثر در تابستان ۱۳۹۷ همزمان با به روی صحنه رفتن کنسرت ضبط شود اما ما همواره مشکلات زیادی در زمینه ضبط آثار موسیقایی به صورت زنده در کشورمان داریم. متاسفانه این مشکلات فنی و بدقولی‌های مکرر صدابردار سالن، گریبان‌گیر این پروژه نیز شد و امکان برداشت صوتی مناسب از این کنسرت را سلب کرد در نتیجه آهنگساز تصمیم گرفت این کار را به صورت استودیویی ضبط کند و این اتفاق سبب تاخیر در انتشار این آلبوم شد. این اثر موسیقایی در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می‌شود.

این نوازنده در پایان گفت: در مورد عنوان سوگنامه‌ای برای محمدرضا لطفی که در پس نام «آفتاب روشن» در این آلبوم آمده است باید توضیح دهم که این معمول است در فرهنگ‌های موسیقایی اقوام مختلف، آهنگسازان، قطعاتی را در مرثیه یا رثای بزرگان نگارش و تقدیم آنها می‌کنند، «آفتاب روشن» را آریا محافظ در فراق زنده‌یاد محمدرضا لطفی ساخته و تقدیم این استاد گرامی کرده است.

اعضای گروه موسیقی «آن» عبارت است از مهدی امامی آواز، هوشمند عبادی نی، سپیده مشکی سه‌تار، ساناز ستارزاده تار، سینا دانش کمانچه، آزاده شمس قیچک، آوا اره‌سازان عود، سینا خشک‌بیجاری تمبک، آریا محافظ آهنگساز و نوازنده سنتور، دف، دایره و بندیر.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است