ظرفیت‌ها تکمیل و سالن‌ها خالی است/ شهرستانی‌ها را نادیده نگیرید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۳
گزارش صبا از ششمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

ظرفیت‌ها تکمیل و سالن‌ها خالی است/ شهرستانی‌ها را نادیده نگیرید

ششمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر با 9 اثر نمایشی در بخش صحنه و 6 اثر در بخش نمایش های خیابانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا روز گذشته جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در ششمین روز از چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هفت اثر نمایشی در بخش صحنه ای در تالارهای نمایشی روی صحنه رفتند.

«تا یک نفس» سمیر غلام اف، «به هیچکس هیچی نگو» کامران شهلایی، «قند خون» زمان ارکمان، «مانستر» کورش شاهونه، «خاموشان» سهیلا جوادی، «پچپچه های پشت خط نبرد» محمدرضا خسروشاهی، «سویینی تاد» محمد نیازی، «چه کسی فرمانده را کشت؟» آرش دادگر، «دکتر هاشمیان» محمدجواد صرامی آثاری نمایش بخش صحنه ای ششمین روز برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند.

نمایش صحنه ای «تا یک نفس» به کارگردانی سمیر غلام اف از کشور آذربایجان با حضور سفیر این کشور در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شد.

در بخش نمایش های خیابانی محوطه تئاتر شهر با اجرای آثار «به دنبال خورشید» حسین نادری، «مرغ همسایه غاز نیست» مصطفی کولیوندی، «ارزش نداره» میلاد حسین زاده، « POV» احمد صمیمی و محوطه خانه هنرمندان ایران با دو اجرای خیابانی «یک کروموزوم بیشتر» جلال حسنوند و «بیز اوچ نفر» به کارگردانی مجید یوسفی نژاد میزبان تماشاگران بود.

استقبال از بخش تئاتر خیابانی

طی روزهای گذشته بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به ویژه در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده است.

تئاتر خیابانی تنها بخشی است که می تواند شبیه به روزهای ماقبل کرونا باشد و به جرات می توان گفت چراغ چهلمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر در این روزهای سخت همه گیری ویروس کرونا با تئاتر خیابانی و علاقه‌مندانش روشن  مانده است.

ظرفیت های تکمیل با سالن های خالی

در زمان اعلام ستاد برگزاری جشنواره برای باز شدن سایت برای تهیه بلیت علاقه مندان و مخاطبان آثار صحنه ای با تکمیل ظرفیت سریع سالن ها روبه رو شدند اما این روزها شاهد اجرای آثار در سالن هایی هستیم که با وجود ۳۰ درصد بودن ظرفیت در سالن ها باز با تعدادی صندلی خالی روبروست.

سالن های خالی که شاید بتوان بخشی را به وجود شرایط کرونا مرتبط کرد اما در بخش دیگر گروه های نمایشی از اجازه نداشتن ورود مهمان هایشان می گویند.

چرا کارت صادر کردید؟

گرفتن کارت رسانه از سوی ستاد برگزاری جشنواره به معنای حضور خبرنگار در سالن تئاتر است و انتظاری که از جشنواره می رود این است که حداقل در زمان برگزاری این رویداد هماهنگی برای حضور آنها با سالن ها انجام شود.

گویا در برخی از اجراها خبرنگاران باید از این کارت تنها به عنوان یادگار حضور در دوره های متفاوت جشنواره بهره ببرند و یا برای گرفتن یک مصاحبه کوتاه چندین بار پاسخگوی افراد متفاوت باشند و رسانه خبری خود را معرفی کنند تا بتوانند تنها یک مصاحبه از اجرای آثار روی صحنه داشته باشند، شاید مثال های ذکر شده در همه سالن ها عمومیت نداشته باشد.

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار حافظ

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از پزشکان و هنرمندان در شب ششم جشنواره به تماشای نمایش «دکتر هاشمیان» که براساس نگاهی به زندگی سیدمحمدرضا هاشمیان رییس بیمارستان مسیح دانشوری و تلاش های او در بخش ICU  بیمارستان و با حضور خود او در تالار حافظ  اجرا شد، نشستند.

هنرمندان شهرستان ناراضی اند

هنرمندان شهرستان همچنان از بی توجهی مسئولان جشنواره ناراضی هستند از بی احترامی بخش پذیرش هتل گرفته تا پذیرایی که در شان آنها نیست و این باز شائبه ای است بر اینکه تفاوت بین گروه های نمایشی تهران و شهرستان ها به چشم می خورد. این تفاوت به این معنا نیست که گروه های نمایشی تهران شرایط ویژه تری دارند ولی شاید به دلیل اینکه شناخت بیشتری نسبت به سالن ها و شرایط دارند برنامه ریزی بهتر و دقیق تری برای اجراهای شان دارند و البته راه های ارتباطی بیشتری برای رساندن صدای اعتراضشان از مشکلات را بدانند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000