هفت نمایش در روز پنجم جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت/ تالار مولوی خالی ماند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
گزارش صبا از پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

هفت نمایش در روز پنجم جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت/ تالار مولوی خالی ماند

پنجمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر با هفت اثر نمایشی در بخش صحنه و هفت اثر در بخش نمایش های خیابانی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار تئاتر صبا روز گذشته پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ در پنجمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر فجر هفت اثر نمایشی در بخش صحنه ای در تالارهای نمایشی روی صحنه رفتند.

این در حالی است که بر طبق جدول اعلام شده ستاد برگزرای جشنواره هشت اثر نمایشی برای اجرا در روز پنجشنبه اعلام شده بود ولی به دلیل ابتلای یکی از بازیگران نمایش «بعد از افتادن» به کارگردانی حسین حسینیان به ویروس کرونا این اثر از رقابت با دیگر آثار بخش رقابتی جاماند.

نمایش «بعد از افتادن» قرار بود برطبق جدول ساعت ۱۵ روز پنجشنبه در تالار اصلی مولوی روی صحنه می رفت و با لغو این اجرا تالار مولوی نتوانست در این روز میزبان علاقه‌مندان نمایش باشد.

«مرثیه ای در قتل ژولیوس» به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر، «وقتی همه چیز تمام می شود، سقوط می کنیم» به کارگردانی عبدالهادی آل جروف و سعید عبدالحسین، «تابوت» با کارگردانی سناتور حسینی، «زندگی سگ مرده» مرتضی نجفی، «کوه چهل دختر» با کارگردانی عمادالدین تاجیک، «غلامرضا لبخندی» اثری از کهبد تاراج آثار نمایشی بخش صحنه ای پنجمین روز برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند.

نمایش های «تابوت» و «کوه چهل دختر» دو اثر نمایشی کار مشترک ایران و افغانستان و نمایش «وقتی همه چیز تمام می شود، سقوط می کنیم» اثر مشترک ایران و عراق بودند که روز گذشته روی صحنه رفتند.

در بخش نمایش های خیابانی محوطه تئاتر شهر با اجرای آثار «ارزش نداره»، «بیز اوچ نفر»، «یک کروموزم بیشتر»، «هلونه» و «پینوکیو» میزبان تماشاگران بود و آثار «باجه تلفن» و «POV» در محوطه خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

حال و هوای جشنواره و سالن های نمایش مانند گذشته نیست

اجراهای خیابانی مجموعه تئاتر شهر با حضور علاقه‌مندان و با استقبال مخاطبان برگزار شد با این وجود پنجمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی به پایان رسید که حال و هوای جشنواره و سالن های نمایش حتی در بهترین حالت استقبال نیز مانند گذشته نیست.

کم شدن ظرفیت سالن های نمایشی به دلیل تشدید شرایط ویژه ای که وجود ویروس کرونا ایجاد کرده است، باعث شده تا  این روزها تئاتر علیرغم وجود علاقه‌مندانی که ترس از بیماری هم آنها را از حضور در سالن های نمایشی برحذر نمیدارد نفسهایش به شماره بیافتد.

دیگر از ازدحام جمعیت و دست و پا شکستن علاقه مندان برای حضور در سالن به هر قیمتی حتی اگر شده تا پایان کار روی پا ایستادن یا نشستن روی تشکچه خبری نیست و  تنها باید امید داشت تا در این روزهای پایانی جشنواره شاهد لغو و کنسل شدن دیگر آثار نمایشی بر اثر ابتلای گروه های نمایشی به ویروس کرونا نباشیم.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000