معیار انتخاب بازیگر برای سریال‌های نمایش خانگی فالوور اینستاگرام‌ شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
مرتضی ضرابی در گفتگو با صبا:

معیار انتخاب بازیگر برای سریال‌های نمایش خانگی فالوور اینستاگرام‌ شده است

مرتضی ضرابی بازیگر پیشکسوت به تحلیل وضعیت سریال سازی در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی پرداخت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، مرتضی ضرابی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که با سریال «او یک فرشته بود» نزدیک به ۱۶ سال در خاطر برخی از مخاطبان قرار دارد در گفتگو با خبرنگار صبا درباره وضعیت سریال سازی در صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی عنوان کرد:  وضعیتی که در سریال‌ سازی می‌بینید، جنگی است که بر سر پول و سرمایه راه افتاده است و اینکه صدا و سیما نمی تواند از بازیگران مطرح و سطح اول سینما در سریال‌های خود استفاده کند به دلیل شرایط مالی نامناسب آن است.

وی افزود: بر اساس شنیده‌های من مجموع رقم قرارداد دو نفر از بازیگران در سریال‌های نمایش خانگی با مجموع برآورد یک سریال تلویزیونی برابری می‌کند.

ضرابی با اشاره به محدودیت‌های صدا و سیما در سریال سازی توضیح داد: سریال‌های تلویزیونی مجبور هستند که به دلیل کمبود سرمایه از نظر سوژه، بازیگر چهره، لوکیشن و عوامل حساسیت بیشتری اعمال کنند تا هزینه‌ها مدیریت شود و برعکس در شبکه نمایش خانگی با حضور اسپانسرهای متعدد و سرمایه گذاری‌های گسترده، آزادی عمل بیشتری در مقایسه با صدا و سیما رو به رو هستیم و ورود سرمایه به پلتفرم‌ها بیشتر است.

بازیگر پیشکسوت سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: صدا و سیما سعی دارد پروژه‌های خود را با کمترین هزینه به سرانجام برساند و به همین دلیل از بازیگران و عوامل باتجربه کمتر استفاده کرده و به حضور چند بازیگر مطرح در سریال‌ها اکتفا می‌کند، به همین دلیل شاهد چهره‌های جدیدی در سریال‌های تلویزیونی هستیم که بعضا در پروژه‌ها حقوقی هم دریافت نمی‌کنند.

دیگر پیشکسوت بودن و یا بازیگر تئاتر بودن اهمیتی ندارد!

وی با اشاره به معیار انتخاب بازیگران در سریال‌های شبکه نمایش خانگی افزود: متاسفانه معیارها نزول پیدا کرده است و دیگر پیشکسوت بودن و یا بازیگر تئاتر بودن اهمیتی ندارد و در صنعت سریال سازی در حال حاضر فالوور مهم‌تر است. حضور بازیگران در سریال‌های نمایش خانگی به تعداد فالوور در اینستاگرام بستگی دارد، هر چقدر مخاطب یک بازیگر در فضای مجازی بیشتر باشد، رقم قرارداد او هم بالاتر می‌رود.

ضرابی در پایان با اشاره به آخرین فعالیت‌های خود به غیر از فیلم سینمایی «شهرک» گفت: آخرین سریالی که کار کرده‌ام «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه کنندگی علی مهام است که از شبکه دو در اسفند پخش می‌شود و در چند سال گذشته هم دو مرتبه از سریال‌های نمایش خانگی پیشنهاد داشته ‌ام که به دلایل مختلف مانند نپسندیدن فیلمنامه از حضور در آن‌ها استقبال نکردم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است