تاریخچه حضور اصغر فرهادی در اسکار/ حضور ۲ دهه‌ای که ۲ اسکار به همراه داشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳

تاریخچه حضور اصغر فرهادی در اسکار/ حضور ۲ دهه‌ای که ۲ اسکار به همراه داشت

اصغر فرهادی که با فیلم «قهرمان» تا فهرست کوتاه اسکار راه یافته بود پیش از این چند بار به عنوان نماینده ایران به اسکار اعزام شده بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، اصغر فرهادی امسال با فیلم برنده جایزه جشنواره کن «قهرمان» برای پنجمین بار به عنوان نماینده ایران راهی اسکار شده بود. او پیش از این با فیلم های «درباره الی»، «جدایی»، «گذشته» و «فروشنده» در بیش از یک دهه گذشته به عنوان نماینده ایران راهی اسکار شده بود. فرهادی از این حیث به همراه مجید مجیدی دیگر فیلمساز مشهور بین المللی کشورمان رکورددار هستند. مجیدی البته تنها یک بار نامزد اسکار شده و یک بار نیز با فیلم «خورشید» به فهرست کوتاه اسکار راه یافته است.

اصغر فرهادی اما پیش از این دو بار با فیلم های «جدایی» و «فروشنده» به فهرست کوتاه فیلم های اسکار راه یافته بود و هردو بار نیز به لیست نهایی رسیده و از قضا هر دو بار هم برنده اسکار شده بود.

همین سابقه تاریخیِ فرهادی به همراه پشتیبانی کم نظیر آمازون در ایجاد کمپین تبلیغاتی برای فیلم «قهرمان» به نظر راه را برای یک موفقیت دیگر فرهادی آماده می کرد که البته امروز در یک بی محلی از سوی آکادمی، فیلم فرهادی با وجود نامزدی در گلدن گلوب، کسب جایزه بهترین فیلمنامه هیات ملی آمریکا، در نامزدی اسکار ناکام ماند و به این ترتیب تعداد فیلم های نامزد اسکار بخش بین الملل کشورمان از سه فیلم («بچه های آسمان»، «جدایی» و «فروشنده») فراتر نرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است