مروری بر تاریخ روسیه با «طنزیمات رولت روسی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

مروری بر تاریخ روسیه با «طنزیمات رولت روسی»

کتاب «طنزیمات رولت روسی» نوشته فریور خراباتی به همت انتشارات کتاب کوچه منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب کوچه، کتاب «طنزیمات رولت روسی» نوشته فریور خراباتی به زبان طنز با موضوع مروری بر تاریخ روسیه به همت انتشارات کتاب کوچه منتشر شد.

فریور خراباتی، نویسنده و روزنامه‌نگار، از عاشقان فرهنگ و ادبیات روسیه است و تلاش کرده با نوشتن «طنزیمات رولت روسی» مروری داشته باشد بر تاریخ روسیه تا ادای دینی باشد، بر مردم شریف این کشور که در طور تاریخ رنج کشیدند اما ایستادند و سر خم نکردند.

او در مقدمه کتابش می‌نویسد:‌ «روسیه کشوری که در شمال ایران قرار دارد. همسایه‌ خاکی دیروز و همسایه‌‌ آبی امروز! اگر همین قدر از روسیه می‌دانید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود. اگر می‌دانید لنین و نیکلای دوم و پتر کبیر که بودند و چه کردند، باز هم خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنم!» پس با این اوصاف، خواندن این کتاب به همه توصیه شده است.

این طنزپرداز اثرش را با توضیحی درباره قوم «وارگ» آغاز می‌کند و بعد به سرگذشت فرمانروایان این کشور می‌پردازد و در نهایت، کتاب را با توصیف احوال گورباچف به پایان می‌رساند. البته یک منبع از اصطلاحات و کلیدواژه‌های کمونیسم هم دارد که در آن به توضیح ترکیب‌ها و اصطلاحاتی مانند «پلورتاریا»، «جنگ سرد»، «بورژوازی» و… می‌پردازد.

برخی از سرفصل‌های این اثر که در آنها نویسنده به بررسی احوال حاکمان روسیه پرداخته است، عبارتند از «نیکلای جونم ببخشید! دیگه باید بلند شید!»، «الکساندر دوم و گاهی مردم گناه هم دارند!»، «کاترین کبیر و طرح چندهمسری»، «پتر کبیر باش نه پتر کله‌کبیر» و…

کتاب «طنزیمات رولت روسی» نوشته فریور خراباتی در انتشارات کتاب کوچه با قیمت ۴۸ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است