«قاصد روزان ابری» حکایت عشق و گذشت مادرانه است/ حضور رادیوتئاتر در فجر پیوسته باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۴
میثم کریمی در گفتگو با صبا:

«قاصد روزان ابری» حکایت عشق و گذشت مادرانه است/ حضور رادیوتئاتر در فجر پیوسته باشد

کارگردان نمایش «قاصد روزان ابری» که در بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد درباره این اثر سخن گفت.

میثم کریمی کارگردان نمایش «قاصد روزان ابری» که در بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره دلیل انتخاب این اثر گفت: با توجه به ارادت و علاقه‌ای که به مادران دارم، دوست داشتم متنی را درباره آنها انتخاب کنم و این نمایشنامه به آنچه که می خواستم بسیار نزدیک بود.

او افزود: «قاصد روزان ابری» درباره زنانی است که همه وجود خود را برای فرزندانشان می‌گذارند. یک مادر که بدون هیچ چشمداشتی تمام توان و انرژی خود را برای کودکش می‌گذارد و در مواجهه با فرزند تنها مصلحت او را در نظر می‌گیرد.

کریمی با اشاره به محتوای این نمایش عنوان کرد: برانگیخته شدن احساسات تماشاگر و مخاطبان درباره موضوعات روزمره‌ای که شاید در هیاهوی کار و زندگی خود به آن توجهی نمی‌کنیم و برایمان عادی است در خلال این اثر به تماشاگر یادآوری می‌شود.

بازیگر نمایش «بریده ها» درباره روند تمرین های این اثر اظهار کرد: سه هفته بعد از اعلام فراخوان و انتخاب بازیگران دورخوانی‌ و تمرین های خود را شروع کردیم و پیوسته ادامه داشته است.

کارگردان نمایش «قاصد روزان ابری» مطرح کرد: گروه بازیگران این اثر تجربه حضور در مدیوم‌های مختلف را دارند؛ از بازیگران اجراهای رادیویی تا هنرمندان تلویزیون و حوزه تصویر هستند و این تلفیق و ترکیب به نظرم می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

این کارگردان درباره حضور خود در چهلمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر در مقام کارگردان بیان کرد: من همیشه قائل به این هستم که باید کار را از پایه و مبنا آغاز کرد و رادیو نیز چنین ویژگی مبنایی دارد. رادیو اصول حرفه بازیگری را به افراد آموزش می‌دهد و دانش و تجربه او را ارتقا می‌دهد.

رادیو تئاتر می‌تواند آغازی برای کار صحنه باشد

او ادامه داد: به نظرم رادیو تئاتر می‌تواند آغازی برای کار صحنه باشد نه به این معنا که جایگاه کمتری دارد بلکه اتفاقا می‌تواند اصولی‌تر و جدی تر زمینه برداشتن گام‌های بعدی را برای هنرمند فراهم کند.

کریمی درباره بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر و جایگاه آن در این رویداد طی سال‌های اخیر عنوان کرد: با وجود این که چند سالی از اضافه شدن این بخش به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گذرد اما به نظرم همچنان این بخش و این گونه نمایش رادیویی کمتر بین هنرمندان شناخته شده است و شاید حتی عده بسیاری هنوز نمی‌دانند چنین بخشی در جشنواره وجود دارد.

او اضافه کرد: در تجربه برخوردهای شخصی‌ام وقتی درباره رادیو تئاتر با برخی از افراد صحبت می‌کنم برایشان جذاب است بنابراین اگر جشنواره تمرکز بیشتری بر تبلیغات درباره رادیو تئاتر داشته باشد این حوزه بیشتر بین مردم و مخاطبان عام و خاص تئاتر جا می‌افتد زیرا به نظرم ظرفیت‌های این بخش آنقدر زیاد است که جا دارد بیشتر به مردم معرفی شود.

میثم کریمی در پایان از همه عوامل، بازیگران و دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تشکر و اظهار کرد: در دو سال اخیر هنرمندان به دلیل درگیری با کرونا آسیب‌های زیادی را متحمل شدند و به دلیل تعطیلی اجراها مدت‌های طولانی نمی‌توانستند برای زندگی حرفه‌ای خود برنامه ریزی داشته باشند و از لحاظ معیشت شرایط سختی را تحمل کردند اما ادامه فعالیت رویدادهای جشنواره‌ای که قطعا مسئولان و دست‌اندرکاران آن زحمات زیادی را برای حیاتش کشیده‌اند، یک انگیزه و امید برای هنرمندان است.

رادیوتئاتر «قاصد روزان ابری» به عنوان یکی از آثار بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه خواهد رفت.

احمد هاشمی، فرزاد دشتی، محسن بهرامی، ستایش صحبتی، نیلوفر هوشمند، نگین خامسی، باران شادپوری گروه بازیگران این اثر به ترتیب اجرا هستند.

سایر عوامل این رادیوتئاتر عبارتند از: نویسنده: حامد مقدم، تهیه‌کننده: زهرا بلدی، مشاور پروژه: مریم دوستی، طراح جلوه‌های صوتی: محمدرضا قبادی فر، طراح صحنه: رکسانا قهقرایی، دستیار کارگردان: مریم کریمی، فاطمه طاهری، دستیار تهیه: مریم بلدی، آهنگساز: سجاد پورقناد، نوازندگان: فرانک ماشاللهی و فائق نوری و طراح پوستر: ستاره حامی.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    130/605/234/000
  • مست عشق
    47/719/676/000
  • بی بدن
    34/842/534/500
  • سال گربه
    34/306/542/500
  • آسمان غرب
    5/597/319/500
  • آپاراتچی
    5/090/253/000
  • ایلیاجست‌وجوی‌قهرمان
    4/853/423/500
  • نوروز
    3/527/080/500
  • پرویزخان
    3/372/977/000