تورج الوند از بین ۱۳ هزار نفر انتخاب شد/ جهان «نگهبان شب» بر نگاه شخصیت اصلی منطبق است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
در نشست رسانه‌ای «نگهبان شب» مطرح شد؛

تورج الوند از بین ۱۳ هزار نفر انتخاب شد/ جهان «نگهبان شب» بر نگاه شخصیت اصلی منطبق است

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی در هفتمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به‌ گزارش صبا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی در هفتمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم و با اجرای حامد مهربانی برگزار شد.

رضا میرکریمی تهیه کننده و کارگردان، تورج الوند بازیگر، محسن کیایی بازیگر، لاله مرزبان بازیگر، علی اکبر اصانلو بازیگر، صفورا خوش‌طینت بازیگر، فهمیه هرمزی بازیگر، محمد داوودی نویسنده، زهرا صمدی طراح لباس و سعید حسنلو طراح صحنه عوامل حاضر در نشست بودند.

رضا میرکریمی در ابتدای این نشست گفت: جهان فیلم «نگهبان شب» بر نگاه شخصیت اصلی، تجربیات و ادراک او منطبق است و ماجراهای جانبی در فیلم مسائلی است که شخصیت‌ها از آن‌ عبور می‌کند و هدف اصلی فیلم نیستند و من نمی‌خواستم به آن‌ها ورود کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم‌هایی با مضامین سیاسی نمی‌سازد، بیان کرد: طبیعت کار من این نیست که نظراتم را به‌صورت صریح بیان کنم اما به طور قطع دیدگاه و نظر خود را دارم و فکر می‌کنم کاری ماندگار است که ذهن مخاطب نیز با درک مختص به خود در نتیجه‌گیری کار نقش داشته باشد.

میرکریمی در واکنش به نظرات منتقدان و اهالی رسانه عنوان کرد: به نظر من ریتم فیلم کشدار نبود و درباره شکایتی هم که از خبرنگاران کرده بودم، فکر می‌کنم بهتر است که فضای جلسه را به این سمت نبریم و لازم می‌دانم که بگویم من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسن‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارد.

او ادامه داد: ایده فیلم از جایی نیامده است و کاراکترها، شخصیت و فضاهای قصه به شدت واقعی هستند و من به شخصیت‌های درون فیلمم احترام می‌گذارم، حتی اکثر مواقع با توجه به ویژگی کاراکترها در زمان فیلمبرداری چیزهایی را تغییر دادم.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران برای این فیلم گفت: من در سفرهایی که برای فیلم‌ها می‌روم و یا در محافلی که جوانان را می‌بینم همه علاقه‌مند به بازیگری هستند، به همین دلیل من سایتی را تعریف کردم که علاقه‌مندان رزومه‌شان‌ ارسال کردند و بعد از بررسی ۱۳ هزار نفر ثبت‌نامی، به هزار نفر رسیدیم که تورج الوند در همه مراحل موفق عمل کرد و درنهایت پذیرفته شد. لاله مرزبان هم از آن سایت و با توجه به نقش تورج الوند انتخاب کردیم که پیدا کردن او نیز یک ماه طول کشید.

کار کردن با رضا میرکریمی آرزوی من بود

لاله مرزبان بازیگر «نگهبان شب» در نشست خبری عنوان کرد: کار کردن با رضا میرکریمی یکی از آرزوهای من بود و همین که بعد از پروسه یک ماهه انتخاب بازیگر و سختی‌هایی که در بازی داشتم، از اینکه امروز اینجا هستم خوشحالم و نقشی که می‌بینید حاصل بازیگردانی بی‌نقص این کارگردان است. جزئیاتی که رضا میرکریمی هنگام بازیگری از ما می‌خواست شاکله نقش ما را به خوبی شکل داد.

میرکریمی درباره همکاری با محسن کیایی توضیح داد: محسن کیایی برای فیلم من یک نعمت به حساب می‌آید، در سریال «هم‌گناه» که بازی ایشان را دیدم در دل آرزو کردم که با او همکاری داشته باشم. فکر می‌کنم که محسن کیایی نیز برای حضور در این فیلم ریسک کرد چون همراهی با بازیگران ناشناخته می‌تواند کاری سخت باشد.

محسن کیایی در ادامه صحبت‌های رضا میرکریمی مطرح کرد: در کارنامه هر بازیگری کار کردن با کارگردانان بزرگی مانند رضا میرکریمی با هدایت بازیگری فوق‌العاده‌ او افتخار بزرگی است.

فهیمه هرمزی دیگر بازیگر زن این فیلم اظهار کرد: سادگی و بی‌آلایش بودن شخصیت برای من بسیار جذاب بود، ضمن اینکه یاد گرفتن لهجه کرمانی نیز برایم بسیار جذاب بود.

تورج الوند در ادامه این نشست خبری گفت: این فیلم برای من پنجمین فیلمی بود که در کنار محمد عسگری تست بازیگری دادم. در چهار فیلم قبلی پذیرفته نشده بودم اما در روند این کار دیدم او کسی است که به درستی پای بازیگر کار می‌ایستد و من مطمئن بودم که چون رضا میرکریمی کارگردان کار است حتما نقش من خوب از آب درمی‌آید.

میرکریمی در واکنش به پرسش‌های اهالی رسانه توضیح داد: باید از ویشکا آسایش بابت بازی افتخاری که در فیلم داشتند تشکر کنم، برای نقش کیومرث پوراحمد هم باید بگویم که در ابتدا قرار بود بازیگر دیگری نقش ایشان را ایفا کند که او از پس این کار برنیامد و درست در روز فیلمبرداری من یاد کیومرث پوراحمد افتادم و با او تماس گرفتم تا در فیلم حضور داشته باشد.

محمد داودی نویسنده فیلم در پایان این نشست گفت: این فیلم ساختاری خرده پی‌رنگ‌وار دارد و باید بگویم که چنین فیلمی با الگوهای ثابتی که در بسیاری از آثار سینمایی دارند، متفاوت است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است