استان‌ها توانایی برگزاری جشنواره تئاتر فجر را دارند/ وزیر قول تحولات زیرساختی داده است

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در مورد تاثیرگذاری بسط جشنواره تئاتر فجر در دیگر استان های کشور در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم کشور را درگیر تئاتر فجر کنیم. چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است و خوشبختانه استان ها به قابلیتی رسیده اند که توانایی برگزاری جشنواره را داشته باشند.

او افزود: حضور هنرمندان و پیشکسوتان و نسل جدید در استان های کشور باعث تشویق هنرمندان استان، دلگرمی و امیدواری و مشارکت استان ها در بخش جشن انقلاب و جشن تئاتر می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار کرد: ما برای برگزاری افتتاحیه در استان یزد از اردیبهشت ماه با مدیران عالی رتبه گفتگو کردیم و درنهایت به یک جمع بندی رسیدیم که به برگزاری افتتاحیه و اجرای نمایش در استان یزد منجر شد.

این مدیر هنری ادامه داد: وضعیت ایجاد شده به دلیل کرونا اجازه نداد تا مراسم افتتاحیه آنجور که دوست داشتیم، برگزار شود ولی به نظر من آبرومندانه و قابل احترام برگزار شد.

آشنا درباره تاثیر برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در یزد توضیح داد: حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهران فاطمی استاندار یزد در جمع هنرمندان تئاتر شاهدی بر اراده و عزم موجود برای توجه و ایجاد تحول در وضعیت نمایش است.

او بیان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده اند تا برای تئاتر اتفاقات زیرساختی خواهد افتاد و امیدوارم خیلی زود شاهد تغییر و تحولات باشیم.

قادر آشنا در پایان با اشاره به وضعیت موجود کرونا و تاثیر آن بر جشنواره مطرح کرد: قطعا باید جشنواره تئاتر فجر را متناسب با استانداردهای کشور پیش ببریم در حال حاضر که با ۳۰ درصد ظرفیت بلیت فروشی انجام شده است و پس از این نیز منتظر اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا باشیم و هر آنچه به ما از سمت ستاد مبارزه با ویروس کرونا ابلاغ شود بلافاصله اجرا خواهیم کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/