مزوتراپی روشی پرکاربرد در جوانسازی پوست، لاغری موضعی و رفع ریزش مو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸

مزوتراپی روشی پرکاربرد در جوانسازی پوست، لاغری موضعی و رفع ریزش مو

مزوتراپی باعث جوانسازی، سفت شدن و از بین رفتن چربی های اضافی پوست می شود در این روش هورمون ها ویتامین ها و عصاره های گیاهی به پوست تزریق می شوند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، مزوتراپی تکنیکی است که باعث جوانسازی، سفت شدن و از بین رفتن چربی های اضافی پوست میشود. در این روش هورمون ها ویتامین ها و عصاره های گیاهی به پوست تزریق می شوند مزوتراپی پوست را تغذیه می‌کند و با تولید کلاژن و الاستین موجب جوان سازی پوست می شود این تکنیک توسط یک پزشک فرانسوی به نام دکتر مایکل پیستور ایجاد شد که با استفاده از سوزن های باریکی مواد را به لایه های میانی پوست تزریق می کند در سالهای ابتدایی این روش فقط برای کاهش درد استفاده می شد اما سرانجام جایگاه خود را در جهان پیدا کرد.

 

مزوتراپی و کاربردهای آن

جوانسازی و جلوگیری از چین و چروک

روشن کردن لکه های پوست

محو کردن خطوط صورت

سفت کردن پوست

حذف چربی های اضافه پوست از شکم باسن و رانها و صورت

کاهش تجمع چربی

درمان بیماری به نام آلوپسی که موجب ریزش مو میشود

سلولیت

رفع لکه های تیره پوست

از بین بردن خستگی

پوست گلگون

بهبود آسیب دیدگی پوست

هزینه مزوتراپی

با توجه به نوع درمان و تعداد جلسات هزینه متفاوت است. در نظر داشته باشید چون این یک درمان زیبایی محسوب می شود بیمه هزینه ها را تحت پوشش قرار نمی دهد.

مزوتراپی و عوارض آن

حالت تهوع

آلرژی

درد

خارش

قرمزی

کبودی

خونریزی در ناحیه تزریق

عفونت

زخم

 مزوتراپی و درمان ریزش مو

«مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق مخلوطی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه به پوست سر انجام می‌شود». در این روش درمانی که هزینه ای به مراتب کمتر از دیگر روشهای درمان کم مویی و یا ریزش مو دارد، عصاره گیاهان، ویتامینها، فیناستراید ها و داروهای ماینوکسیدیل به سر تزریق می شوند تا با اختلالات هورمونی که در نواحی اطراف و داخل فولیکول مو رخ می دهد درمان انجام شود.

نکاتی برای قبل از انجام مزوتراپی

شما قبل از انجام مزوتراپی یک جلسه مشاوره با پزشک دارید شما باید از خوردن آسپرین یا داروهای ضد التهابی دیگر به مدت یک هفته قبل از عمل خودداری کنید چون داروهای مسکن موجب خونریزی و کبودی هنگام انجام این تکنیک می شوند از خوردن آن ها اجتناب کنید.

مزوتراپی و روش درمانی

برای انجام این تکنیک ابتدا پزشک از بیهوشی موضعی روی سطح پوست استفاده میکند بیهوشی موضعی به طور موقت احساس درد را در ناحیه خاصی از بدن متوقف میکند. این تزریق با توجه به شرایط و عمق پوست در عمق ۱۴ میلی متری پوست انجام می‌شود. در هر تزریق یک قطره به پوست تزریق می شود البته این درمان نیاز به چندین جلسه برای رسیدن به نتایج مطلوب دارد.

مزوتراپی اطراف چشم

با توجه به این حقیقت که مزوتراپی در نواحی حساس انجام میشود این روش باید با نهایت دقت و حساسیت انجام شود و تکنسین باید بسیار مراقب باشد. استفاده از این تکنیک برای اطراف چشم ها روش بسیار خوبی برای از بین بردن چین و چروک ها و سیاهی اطراف چشم است. نتایج این عمل تنها پس از ۲ جلسه‌ی درمانی قابل مشاهده خواهد بود اما باید توجه داشته باشید که این روش باید چندین بار اطراف چشم انجام شود تا بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید.

مزوتراپی و لاغری غبغب

در این روش با تزریق کیبلا، چربی های منطقه‌ای سوزانده می‌شوند بهتر است این روش همراه با دستگاه های لاغری موضعی دیگری مثل تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

نکات مزوتراپی

این یک روش موقت است و بیمار باید تا جایی که می تواند پزشک را ملاقات کند و تزریق های مکرر برای پوست انجام دهد مقدار تزریق و بنابراین نتایج آن برای افراد مختلف متفاوت است. شاید مقدار چروک ها در یک فرد بسیار کاهش پیدا کند اما در فرد دیگر خیلی کاهش پیدا نکند. این روش برای هر فردی با هر نوع پوست و رنگ مناسب است و فقط از لحاظ مقدار و تزریق متفاوت است

به صورت خلاصه باید بگوییم که:

مزوتراپی روشی برای جوانسازی و از بین بردن چروک های پوستی است که در سال ۱۹۵۲ توسط پزشکی به نام مایکل پیستور ابداع شده است. در این روش ویتامینها، آنزیم ها، هورمون ها، عصاره های گیاهی طبیعی و دیگر موارد به پوست تزریق می‌شوند تا ظاهر زیباتری به شما بدهند و پوست شما را سفتتر و جوان تر کنند همچنین چربی های اضافه پوست را از بین می‌برد.

آیا مزوتراپی دردناک است؟

کرم بی حس کننده برای پوست استفاده می شود و شما حس میکنید خراش های کوچکی روی پوست داده می شود درمان حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد.

اگر از سوزن ها میترسم باید چیکار کنم؟

سوزن ها بسیار ریز هستند در کلینیک زیبایی دکتر الناز احمدی ما می‌توانیم با استفاده از علم برش لبه مزوپن یا دستگاه زیبایی بدون سوزن این عمل را انجام دهیم.

این درمان برای چه مواردی استفاده میشود؟

مزوتراپی برای بهبود بدن، مو، سلولیت، استفاده میشود و برای اینکار از داروهای مختلفی برای تولید کلاژن و ایجاد ظاهر جوانتر پوست و مو به کار می رود.

آبرسانی جوانسازی و سفت کردن پوست

ترمیم پوست

محافظت از پوست

بهبود رادیانس و هیدراتاسیون پوست

بازسازی پوست

بهبود جای آکنه و جای زخم

درخشش فوری پوست

مزوتراپی می‌تواند در این موارد برای پوست شما مورد استفاده قرار گیرد:

چروک ها

پوست کدر

هایپرپیگمنتاسیون

آکنه

کاهش درخشش پوست

مزوتراپی می تواند موارد زیر را بهبود ببخشد:

سلولیت

علائم کشیدگی پوست

ریزش مو

کاهش چربی

 

فرایند درمانی چگونه است؟

یک دوره با ۴ درمان( یک درمان هر سه هفته یکبار ) پیشنهاد می شود تا کیفیت پوست شما بهبود پیدا کند.

هر چند در کلینیک زیبایی دکتر الناز احمدی مزوتراپی به صورت سفارشی با ترکیب بهترین آمپول های بر پایه گیاهی برای مواردی مثل لیفت درخشش پوست ضد پیری آکنه جای زخم و جوانسازی استفاده می شود مثل سیستم SRSو موسسه پاریس فیلورگا ارائه می شود. این تقویت کننده پوست به طور فعال پوست را ترمیم میکند تا مواد معدنی مثل منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلسیم جایگزین آن شوند. گذشته از همه اینها ۲۴ تا آمینو اسید در تزریق مزوتراپی وجود دارد که به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. برای مبارزه رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان وجود دارد تا مطمئن شوند پوست شما سالم و درخشان باقی می ماند.

آیا عوارض جانبی دارد؟

مثل هر گونه روش تزریق زیبایی دیگری عوارض جانبی بسیار کمی مثل کبودی واکنش به ویتامین تزریقی، عفونت و ورم دارد.

آیا می‌توانم بلافاصله پس از مزوتراپی سرکار برگردم؟

بله هیچ گونه زمان استراحتی نیاز ندارد. صورت شما کمی قرمز به نظر می رسد اما متخصص زیبایی می‌تواند با استفاده از به کارگیری مواد معدنی این موارد را پوشش دهد طوری که شما بتوانید فوراً بعد از درمان به محل کار خود بازگردید قرمزی معمولاً پس از ۴۸ ساعت فروکش می کند.

اگر شما نمی‌خواهید از تزریق بوتاکس و فیلر ها استفاده کنید مزوتراپی درمان ایده آلی است. هدف از این درمان دستیابی به درخشش طبیعی و تغذیه پوست با روشهای موثر و گیاهی است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است