از دستاوردهای یک عمر فعالیت حرفه‌ای مارتین اسکورسیزی تجلیل می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
با اهدای جایزه انجمن جلوه‌های ویژه

از دستاوردهای یک عمر فعالیت حرفه‌ای مارتین اسکورسیزی تجلیل می‌شود

انجمن جلوه‌های ویژه آمریکا به پاس تاثیر عمیق مارتین اسکورسیزی بر صنعت فیلمسازی، جایزه یک عمر فعالیت هنری خود را به او اهدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، مارتین اسکورسیزی فیلمساز و کارگردان پرآوازه سینما حایزه افتخاری یک عمر فعالیت هنری انجمن جلوه‌های ویژه را دریافت خواهد کرد. هجدهمین دوره مراسم سالانه انجمن جلوه‌های ویژه «‌VES»، ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ در بورلی هیلتون کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

مایک چمبر،‌ رییس این انجمن در این باره گفت: مارتین اسکورسیزی یکی از تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ مدرن است و اثری ماندگار بر صنعت سرگرمی به جا گذاشته است. او ادامه داد: بینش شهودی و کارگردانی خلاقانه او فصل دیگری در نحوه قصه‌گویی گشود و تاثیری ژرف بر نسل آینده فیلمسازان داشته است.

در کارنامه حرفه‌ای اسکورسیزی آثار مهمی چون «گاو خشمگین»(۱۹۸۰)، «رفقای خوب»(۱۹۹۰)، «هوانورد»(۲۰۰۴) و «هوگو»(۲۰۱۱) دیده می‌شود که این آخری ۵ جایزه اسکار و از جمله جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را از آن خود کرد. فیلم جنایی «جدامانده» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، دیگر شاهکار سینمایی اسکورسیزی است که در سال ۲۰۰۶ و در هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، ۴ جایزه شامل اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد.

جدیدترین فیلم او یعنی «مرد ایرلندی» با بازی رابرت دنیرو و آل پاچینو، اولین اکران جهانی خود را هفته آینده در فستیوال بین‌المللی فیلم نیویورک تجربه خواهد کرد. در این اثر برای تغییر دادن سن بازیگران استفاده گسترده‌ای از تکنیک‌های جلوه‌های ویژه شده تا قصه فیلم بتواند در طول دهه‌های مختلف زمانی روایت شود.

اسکورسیزی همچنین بنیانگذار و رییس بنیاد فیلمی غیر انتفاعیست که خود را وقف ترمیم و حفاظت از آثار تاریخ تصاویر متحرک کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است