«هناس»؛ یک گام بلند به عقب برای حسین دارابی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
یادداشت‌های فیلم فجر به قلم جعفر گودرزی -11

«هناس»؛ یک گام بلند به عقب برای حسین دارابی

جعفر گودرزی منتقد سینما اعتقاد دارد دارابی با ساخت «هناس» به عنوان دومین فیلمش یک گام بلند به عقب برداشته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، پس از نمایش فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر، جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان و منتقد سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این فیلم پرداخت.

متن یادداشت گودرزی را درباره این اثر می‌خوانید:
««هناس» پس از مصلحت دومین فیلم بلند سینمایی حسین دارابی است. «مصلحت» اولین کار دارابی یک تریلر جاسوسی-امنیتی بود که قصه‌اش در اواخر دهه ۵۰ می‌گذشت؛ فیلمی خوش‌ساخت از یک کارگردان خوش‌ذوق و آینده‌دار اما دارابی با ساخت «هناس» به عنوان دومین فیلمش یک گام بلند به عقب برداشته است.
«هناس» می‌خواهد روایتگر زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای کشورمان باشد اما به دلیل روایت غیرجذاب، کارگردانی لخت و بی‌حس و حال، فیلمنامه‌ای بدون کشش و تعلیق و فراز و فرود، در حد یک فیلم تلویزیونی تنزل پیدا کرده است.
فیلم بیشتر به شعار و سخنرانی تکیه کرده و از عنصر تصویر و جذابیت‌های بصری بهره‌ای نبرده است و اجرای هوشمندانه و ماهرانه‌ای برای قصه‌ای که مخاطب پایانش را می‌داند در نظر نگرفته است.
انتخاب بازیگران هم نتوانسته کمکی به فیلم بکند و بازی‌های سرپا و محکمی در فیلم نمی‌بینیم. مریلا زارعی در نقش شهره پیرانی (همسر داریوش) انتخاب درستی نیست و مخاطب با او همذات‌پنداری نمی‌کند. نداشتن تناسب سنی شهره (زارعی) و داریوش (بهروز شعیبی) پذیرش این شخصیت‌ها را توسط مخاطب دچار مشکل می‌کند.»
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است