مرگ الیویه بکای و پنج داستان‌ دیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
معرفی کتاب؛

مرگ الیویه بکای و پنج داستان‌ دیگر

کتاب «مرگ الیویه بکای و داستان‌های دیگر» نوشته امیل زولا با ترجمه محمود گودرزی به همت نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «مرگ الیویه بکای و داستان‌های دیگر» نوشته امیل زولا با ترجمه محمود گودرزی به همت نشر افق به چاپ رسید.

این کتاب شامل پنج داستان به نام‌های «مرگ الیویه‌بکای»، «سروان بورْل»، «چگونه می‌میریم»، «سیل» و «آنژین» است.

در قسمتی از داستان «مرگ الیویه‌بکای» می‌خوانیم: «بارها درطول شب از جا پریده بودم، بی‌آنکه بدانم وزش کدام باد خوابم را آشفته کرده بود، دست‌هایم را نومیدانه در ‌هم گره می‌کردم و مِن‌من‌کنان می‌گفتم: «خدایا! خدایا! باید مُرد!» تشویشی سینه‌ام را می‌فشرد، در منگیِ بیداری، ضرورت مرگ دهشتناک‌تر به ‌نظرم می‌رسید. به‌سختی دوباره به خواب می‌رفتم، خواب از بس شبیه مرگ بود نگرانم می‌کرد. اگر تا ابد می‌خوابیدم چه؟ اگر چشم‌هایم را می‌بستم و دیگر بازشان نمی‌کردم چه؟»

همچنین در توضیح داستان «سروان بورْل» نوشته شده است: «قماربازِ زن‌باره‌ای در خدمت نظام به درجه‌ سروانی می‌رسد. او دختر و مادری پیر دارد که تنها امیدشان سروان است. مردی لاقید و اوباش که همه‌ درآمدش پای خوش‌گذرانی می‌رود. مافوق سروان سرگردی پیر است که دوستی دیرپایی با خانواده‌ سروان بورْل دارد، هرچه سرگرد دلواپس حال مادر و دختر بورْل است، خودش در عوالم عیش سیر می‌کند. کار سروان به‌جایی می‌رسد که برای خرج عیاشی دست به اختلاس می‌زند. کشش دراماتیک غریبی در پایان این داستان رخ می‌دهد؛ زمانی که سرگرد دختر کوچک بورْل را دست‌در‌دست مادربزرگش می‌بیند.»

مجموعه داستان «مرگ الیویه بکای و داستان‌های دیگر» در ۲۴۸ صفحه با قیمت ۷۸ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است