واکنش امین حیایی به فیلم توقیفی نعمت‌الله/ «قاتل و وحشی» بالاخره روزی اکران می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳

واکنش امین حیایی به فیلم توقیفی نعمت‌الله/ «قاتل و وحشی» بالاخره روزی اکران می‌شود

امین حیایی بازیگر «برف آخر» درباره شرایط بازی در این فیلم و وضعیت برنامه «عصر جدید» و «قاتل وحشی» توضیح داد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، امین حیایی بازیگر فیلم «برف آخر» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی که امروز ۱۳ بهمن ماه در سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در «برف آخر» شرایط جوی و موقعیت سختی حاکم بود و با همدلی و عشقی که در گروه جریان داشت و یاری خداوند توانستیم پس از ۴-۵ ماه کار را به اتمام برسانیم.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر شانس بردن سیمرغ وجود دارد برای بازیگرانی که نقش‌های متفاوت بازی می‌کنند و فکر می‌کند، کاندید می‌شود یا نه، گفت: تا وقتی خدا نخواهد هیچ اتفاقی رخ نمی ‌دهد.

این بازیگر بیان کرد: فیلم اکشن ساختن در ایران سخت است و فیلمسازان ما باید به کیفیت ساختی برسند که کارهایشان به کیفیت کارهای خارجی نزدیک شوند.

بازیگر «درخونگاه» درباره برنامه «عصر جدید» خاطرنشان کرد: فراخوان برنامه «عصر جدید» به زودی منتشر می‌شود و حضور من در میان داوران مشخص نیست و داوران هم هنوز مشخص نشده‌اند و شاید عوض شوند.

او درباره حضور نداشتن «قاتل و وحشی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت الله همچنان مشکلان ممیزی دارد و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ست و امیدواریم به زودی این فیلم نمایش داده شود. من فکر می‌کنم این فیلم ساخته شده است و در زمان خود اکران خواهد شد چون فیلم ساخته شده است و باید به هرحال به نمایش در بیاید. شاید خدا برای «قاتل و وحشی» صبر خواسته است.

حیایی درباره وضعیت سینمای ایران تشریح کرد: سینمای ما اکنون به همبستگی نیاز دارد و ما یک خانواده‌ هستیم به نام «خانواده سینما». من هم از اول که وارد سینما شدم با این خانواده همدل و دوست داشتنی آشنا شدم و در هر فیلمی کلی چیز یاد گرفتم. اکنون تنها چیزی که نیاز داریم یک همبستگی در سینما است زیرا خیلی‌ها دوست ندارند این سینما شکل بگیرد و می‌خواهند نابودش کنند و زیر پایش را خالی کنند. ما باید با همبستگی و یکی بودن جلوی این اتفاق را بگیریم.

بازیگر «شعله‌ور» درباره گریم سنگین خود در این فیلم تصریح کرد: با گریم سنگین فیلمبرداری کردن استقامت می‌خواهد و عشق به کار تا شرایط را تحمل کنیم. ما هم پلان به پلان خروجی کار را می‌دیدیم و به ما امید می داد تا سختی‌ها را تحمل کنیم.

او درباره تعامل نزدیک با حیوانات در فیلم «برف آخر» عنوان کرد: لادن مستوفی در این فیلم باعث شد ترس همه ما از حیوانات بریزد زیرا او راحت با گرگ‌ها ارتباط داشت درنتیجه ما هم وقتی این صحنه‌ها را می‌دیدم ترس‌مان می‌ریخت.

حیایی در پایان درباره ساخت فیلم‌هایی درباره محیط زیست خاطرنشان کرد: سینمای ما به ساخت فیلم در همه موضوعات و سبک ها نیاز دارد و وقتی فیلمی ساخته می‌شود حتما نیاز مردم و جامعه است. زندگی ما به محیط زیست بستگی دارد و ما باید در حفظ آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است