«پرانتز خبر» و «پرانتزباز» به جشنواره فیلم فجر می‌پردازد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
مارال دوستی در گفتگو با صبا:

«پرانتز خبر» و «پرانتزباز» به جشنواره فیلم فجر می‌پردازد

مارال دوستی تهیه کننده و سردبیر برنامه رادیویی «پرانتزباز» و «پرانتز خبر» از پوشش چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه رادیویی «پرانتز خبر»، زیر مجموعه برنامه خبری و تحلیلی «پرانتز باز»، از دوم بهمن ۱۴۰۰، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی و نمایشی رادیو نمایش به تهیه کنندگی و سردبیری مارال دوستی پخش می‌شود.

مارال دوستی تهیه کننده برنامه رادیویی «پرانتز باز» و «پرانتز خبر» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره نوع پوشش چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: برنامه رادیویی «پرانتز خبر» با اجرای خودم و همراه شدن برخی خبرنگارهای سینما هر روز از ساعت ۹ تا ۱۰ از شبکه رادیویی نمایش روی آنتن می‌رود. وظیفه برنامه اطلاع رسانی اخبار جشنواره است و با ارتباطی که با مخاطبان برنامه دارد، اگر سوال یا دغدغه‌ای از سمت مخاطبان در مورد جشنواره و فیلم‌ها وجود داشته باشد، آن‌ها را پیگیری می‌کند. این پیگیری‌ها در برنامه از ابتدای شروع پخش برنامه انجام می‌شده و سوژه‌های مخاطبان مانند خانه تئاتر قزوین و سالن سینمای مرند و… پیگیری شد و به نتیجه رسید. «پرانتز خبر» مستقر در خانه جشنواره وظیفه پیگیری سوژه‌ها و اطلاع رسانی اخبار را به مخاطبان خود دارد.

وی ادامه داد: برنامه رادیویی «پرانتز باز» متشکل از چند پرانتز است؛ پرانتز عکس، نقش، حاشیه، کارگردانی، فیلم، مدی و در آخر پرانتز تحلیل و بررسی. کارشناسان برنامه علیرضا بهرامی، نغمه دانش و فرانک آرتا، الهام حسامی و… هستند که بنا به دغدغه، پرانتزی که در این حوزه‌ها مدنظر دارند، برای مخاطبان باز می‌کنند و محتوا تولید می‌کنند و هر فیلم را در راستای پرانتز خود تحلیل و بررسی می‌کنند.

دوستی بیان کرد: برنامه «پرانتز باز» در ایام دهه فجر و چهلمین جشنواره فیلم فجر هر روز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ از شبکه رادیویی نمایش با اجرای یک روز در میان مجید واشقانی و نیما رییسی پخش می‌شود.

این سردبیر درباره مهمان‌ها و کارشناسان برنامه گفت: «پرانتز باز» برنامه باسابقه‌ای است که طی این مدتی که روی آنتن شبکه رادیویی نمایش بوده است، مهمان‌هایی داشته و به محتوایی پرداخته است که دیگر برنامه‌های رادیویی نتواسته اند به این شکل بپردازند. به عنوان مثال، مهران مدیری، علی نصیریان، داریوش مهرجویی، رضا کیانیان و … در برنامه «پرانتز باز» حضور داشته اند. ما سعی داریم در نهایت شفافیت و دوری از قضاوت و شعار، بحث‌های تخصصی را به مخاطبان ارائه دهیم که بتوانند به زبان ساده و در زمان کوتاه از این محتواها استفاده کنند.

وی افزود: گروه برنامه سازی «پرانتز باز» و «پرانتز خبر» برای هر محتوایی که پشت میکروفون ارائه می‌کنند، ساعت‌ها تحقیق و بررسی انجام می‌دهند که مبادا مطلبی بی اساس و غیر علمی از برنامه پخش شود.

دوستی در پایان بیان کرد: بعد از پوشش اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر، در اولین جمعه بعد از اعلام نتایج به تحلیل برگزیدگان این دوره از جشنواره می‌پردازیم و نحوه داوری و نظرات کارشناسی را بررسی می‌کنیم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است