«شادروان» فیلم لوده‌ای نیست/ دفاع بهرنگ علوی از عباس نادران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰
در نشست رسانه‌ای «شادروان» مطرح شد:

«شادروان» فیلم لوده‌ای نیست/ دفاع بهرنگ علوی از عباس نادران

نشست خبری فیلم «شادروان» عصر امروز سه‌شنبه 12 بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و با تهیه کنندگی عباس نادران عصر امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه در دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

سینا مهراد بازیگر، نازنین بیاتی بازیگر، گلاره عباسی بازیگر، بهرنگ علوی بازیگر، رویا تیموریان بازیگر، ایمان برات‌پور بازیگر، عماد خدابخش تدوینگر، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، امید گل‌زاده گریمور و بهزاد عبدی آهنگساز از عوامل حاضر در این نشست بودند.

رضا رویگری هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور داشت.

حسین نمازی کارگردان فیلم درباره فیلمنامه این کار گفت: فیلمنامه این اثر، قصه‌ای منسجم دارد اما در بطن آن خرده روایت‌هایی هم به چشم می‌خورد که اگر وجود نداشت فیلم الکن می‌گفت. داستان این فیلم را من در یک روزنامه خوانده بودم و از آن با برداشتی آزاد چنین ایده‌ای را وام گرفتم. من هر قصه‌ای که احساس کنم از پس ساختنش برمی‌آیم، می‌سازم. پایان فیلم ما کمدی نیست و قواعد کمدی در فیلم رعایت نمی‌شود درنتیجه نهایتا می‌توانم فیلم را ملودرامی شیرین بدانم.

رضا رویگری در پاسخ به این سوال که آیا قصد کارگردانی در سینما را دارد، توضیح داد: من از سال ۷۲ قصه‌ای را نوشتم که به دوران کودکی‌ام برمی‌گردد و قصه‌ای بسیار خاص دارد و همچنان درصدد این هستم که بتوانم این اثر را بسازم.

بهرنگ علوی در ادامه این نشست در پاسخ به صحبت‌هایی که درباره عباس نادران و آقازاده بودن او مطرح شد، تشریح کرد: بدون اغراق عباس نادران دوست ۲۵ ساله من است و از خانواده او شناخت دارم و به‌جرات می‌توانم بگویم او یکی از سالم‌ترین افرادی است که در زندگی خود دیده‌ام. اگر از او چیزی می‌دیدم که کارنامه‌ام را لکه‌دار می‌کرد قطعا با او رفاقت و همکاری نمی‌کردم.

سینا مهراد، درباره بازی در این فیلم و ایفای نقش نادر شادروان بیان کرد: روزی که این فیلم‌ به من پیشنهاد شد به این فکر نکردم که این نقش متفاوت است و صرفا به قدرت ریسک عباس نادران و حسین نمازی تحسین گفتم و با خواندن فیلمنامه تصمیم گرفتم در این فیلم ایفای نقش کنم اما در رسیدن به نقش با چالش خاصی مواجه نبودم.

این اثر بدون پیچیدگی و نقطه مبهم است

رویا تیموریان درباره کار کردن با حسین نمازی اظهار کرد: من با حسین نمازی پیش‌تر کار کرده بودم و می‌دانستم در یک فضای سلامت و با گوش دادن به ایده‌های متفاوت شروع به ساخت کار می‌کند. برای همین تصمیم گرفتم نقش «نازی» را بازی کنم. فکر می‌کنم این اثر بسیار شفاف، ساده و بدون هیچ پیچیدگی و نقطه‌ای مبهم باشد. این اثر سینمایی ۹۰ دقیقه مردم را شاداب می‌کند.

او ادامه داد: مطلب نوشتن درباره فیلم‌ها پیش از اکران‌ آن‌ها در جشنواره آسیب‌زننده است و باید جلوی آن را گرفت. سال‌هاست که این اتفاق می‌افتد که اصلا خوشایند نیست.

علوی درباره این فیلم گفت: من سعی کردم در پروسه پیش‌تولید به دوستان کمک کنم. فیلمنامه را در نیم‌ ساعت خواندم و به شدت از آن لذت بردم و کاراکتری که نقشش را ایفا کردم نیز برایم بسیار جذاب بود؛ چون چند سالی از من بزرگ‌تر بود و چنین ماجرایی در فضای رئال و در سینما کمتر به چشم می‌خورد. بازی کردن در این فیلم برایم بسیار جذاب بود و باید بگویم که من شاگرد رویا تیموریان بودم و همبازی شدن با او برایم بسیار شیرین بود.

نازنین بیاتی دیگر بازیگر فیلم، درباره پارتنر بودن با سینا مهراد به عنوان خواهر و برادر گفت: ما در پیش‌تولید و به‌هنگام تولید کار طی تمرین‌هایی بسیار زیاد تلاش کردیم تا حس خواهر و برادر را به درستی به مخاطب القا کنیم.

سینا مهراد هم در این باره افزود: من با نازنین بیاتی واقعا شبیه به خواهر و برادر هستیم و وقتی متوجه شدم او ایفاگر نقش خواهر من است، بسیار خوشحال شدم.
امید گل‌زاده، طراح گریم بیان کرد: این اولین فیلم برای من بود که جلسات پرتعدادی را با کارگردان فیلم درباره گریم بازیگران داشتیم و من فکر می‌کنم تمامی کاراکترها با مشخصه‌ها و المان‌های خاص خودشان ساخته شدند.

من پروژه فیلمبرداری را ترک نکردم

تیموریان گفت: یکی از رسالت‌های بخش فرهنگی این است که جلوی توهین‌ها و انگ‌ها و قضاوت‌هایی که در فضای مجازی رخ می‌دهد را بگیریم. باید بگویم حسین نمازی در تک‌تک پلان‌ها حاضر بود و اخلاق حرفه‌ای من هم به این گونه نیست که جایی را که با آن قراداد امضا کردم، ترک کنم. فکر می‌کنم افزایش آگاهی نجات‌بخش جهل باشد.

سلامی درباره فیلمبرداری شادروان تصریح کرد: من دوست داشتم فیلمبرداری این فیلم رئال باشد و سعی کردم در نورپردازی رئالیته فضا را حفظ کنم.

مهراد با تاکید بر اینکه فیلمنامه جدی است، گفت: این فیلم به هیچ عنوان لوده نیست و با همچین عواملی لودگی جایی در این اثر سینمایی ندارد.

بهزاد عبدی درباره موسیقی متن کار توضیح داد: تم اصلی موسیقی این اثر کولی‌وار است و از کولی‌های اشک نازی و کولی‌های خودمان با ساز قیچک است. علی‌رغم این که فضایی طرب‌انگیز می‌بینیم اما در پس پرده فضایی غم‌زده وجود دارد و من می‌خواستم به فضای فیلم متعهد باشمم.

عماد خدابخش که تدوین این فیلم را برعهده داشت در پایان نشست گفت: بعد از فیلم آپاندیس این دومین همکاری من با حسین نمازی است. سادگی و روان بودن فیلم نتیجه شخصیت خود حسین نمازی است و تلاش ما این بود که کار فنی در اثر به چشم نیاید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است