موسیقی «علف‌زار» از درونیات شخصیت‌ها می‌گوید/ آوای تیتراژ؛ نشان‌دهنده دردهای زنان جامعه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۸
بهزاد عبدی در گفتگو با صبا:

موسیقی «علف‌زار» از درونیات شخصیت‌ها می‌گوید/ آوای تیتراژ؛ نشان‌دهنده دردهای زنان جامعه

بهزاد عبدی آهنگساز فیلم «علف زار» نکاتی را درباره موسیقی این اثر سینمایی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، فیلم سینمایی «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان در دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل این فیلم در سالن اصلی برج میلاد به نمایش در آمد. بهزاد عبدی آهنگساز فیلم سینمایی «علف زار» در حاشیه نشست خبری در گفتگو با خبرنگار صبا درباره موسیقی این فیلم بیان کرد: موسیقی فیلم سینمایی «علف زار» یک اثر تلفیقی بود از ارکستر زهی و موسیقی الکترونیک.

این آهنگساز مطرح سینما با اعلام اینکه موسیقی این فیلم الکتروآکوستیک است، توضیح داد: تم فیلم، موسیقی را تماتیک نکرده بود و بیشتر از فضاسازی استفاده کرده بودم، البته فضاسازی نه به معنی عام خود و اگر بخواهم اصطلاح علمی موسیقی فیلم «علف زار» را معرفی کنم، باید بگویم که این فیلم با موسیقی کلاستر بود.

وی افزود: من در موسیقی فیلم سعی کردم بیشتر به درون شخصیت‌ها بپردازم و نمی خواستم فضای فیلم را به تنهایی نمایش دهم و پوشش تحولات شخصیت‌های فیلم در کنار هم منجر به شکل گیری و فضاسازی کلی فیلم از نظر موسیقایی شد.

بهزادی درباره تاکید بر پرداختن به شخصیت‌های فیلم در موسیقی «علف زار» گفت: موسیقی همانطور که گفتم بیشتر در شخصیت‌های محوری فیلم فرو رفته بود و قصد نمایش طرح پلان‌ها را نداشتم. هر کدام از شخصیت‌ها تلاطم‌های روحی و درونی را تجربه می‌کردند که سعی کردم با موسیقی این تلاطم‌ها را به خوبی برای مخاطبان بیان کنم.

این آهنگساز عنوان کرد: در موسیقی فیلم سینمایی «علف زار» از نزدیک به ۱۶ قطعه متفاوت استفاده کرده ام و در تیتراژ فیلم هم از آوای نسیم شجاعی استفاده شد که در واقع نوای این خانم، نشان دهنده درد و آسیب‌های زنانی است که در جامعه مورد تجاوز قرار گرفته اند.

بهزاد عبدی که در گذشته با فیلم سینمایی «آل» و «مزار شریف» برنده سیمرغ بلورین بیست و هشتمین و سی و سومین جشنواره‌ فیلم فجر شده بود درباره احتمال گرفتن سیمرغ با فیلم «علف زار» توضیح داد: امیدوارم که این موسیقی و فیلم دیده و شنیده شود، بقیه این اتفاقات به داوران جشنواره برمی‌گردد. من سعی خودم را کرده ام که موسیقی باکیفیت ارائه کنم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است