چرا جارو برقی ناسیونال مکش ندارد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹

چرا جارو برقی ناسیونال مکش ندارد؟

جارو برقی جز یکی از وسایل مهمی است که در هر خانه ای وجود دارد که پس از مدتی استفاده دچار خرابی و ایراد می گردد به منظور برطرف کردن عیب و مشکل آن باید از افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه ای استفاده گردد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، جارو برقی جز یکی از وسایل مهمی است که در هر خانه ای وجود دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت مداوم کار می‌کنند و قطعاً نبود این وسیله ی کاربردی در خانه می‌تواند مشکلات بسیاری را برای ما به وجود بیاورد؛ در  واقع هر وسیله برقی ممکن است پس از مدتی از استفاده دچار خرابی و ایراد گردد که به منظور برطرف کردن عیب و مشکل آن باید از افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه ای استفاده گردد.

اگر در زمان کار با جاروبرقی با خاموش شدن آن روبرو هستید باید بدانید که سه دلیل اصلی وجود دارد که موجب بروز این مشکل می گردد.

این امکان وجود دارد که خرابی دکمه و شاسی موجب خاموش شدن جاروبرقی حین کار شود یا بیش از اندازه موتور گرم شود یا در برد و سیم‌های متصل کننده مشکل و خطای رخ داده باشد. در هر صورت شما برای اینکه مشکل جاروبرقی خود را برطرف کنید باید به تعمیرکار و متخصص جاروبرقی مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: نکات مهم در حین استفاده از جاروبرقی بوش

دلیل خاموش شدن یهویی جاروبرقی

خرابی دکمه و شاسی جاروبرقی

همان طور که اشاره نموده ایم ممکن است خاموش شدن جاروبرقی در زمان کار به دلیل خرابی دکمه رخ بدهد. در چنین حالتی جاروبرقی بعد از اینکه روشن میشود پس از چند ثانیه یا طی کردن مدت زمان اندکی خاموش میشود.

گرم شدن بیش از اندازه موتور

عامل بعدی که حتماً باید توسط تکنیسین مجرب مورد بررسی قرار بگیرد گرم شدن بیش از اندازه موتور خواهد بود.

موتور جاروبرقی جزء یکی از قطعه های مهم و قدرتمند است که در زمان کار با جاروبرقی شما باید فرصت کافی به استراحت و خنک کردن آن بدهید و هیچگاه به صورت مداوم فضای بسیار بزرگی را با جارو برقی جارو نکنید در این شرایط شما موجب ایجاد فشار زیاد به جاروبرقی خواهید شد و در نهایت جاروبرقی شما خراب میشود.

این امکان وجود دارد که مکش به دلیل انسداد لوله جاروبرقی به سختی انجام شود و موتور تحت فشار بالای قرار بگیرد و سبب جمع شدن بیش از اندازه آن و خاموش شدن در حین کار شود.

اگر در زمان کار کردن با جاروبرقی متوجه شدید که ناگهانی خاموش می شود می توان این فرض را برای خود به وجود بیاورید که جاروبرقی دچار انسداد شده است و سپس بعد از بررسی دقیق و رفع انسداد جاروبرقی روشن کنید.

حتما بخوانید: چگونه به بهترین شکل از جاروبرقی سامسونگ استفاده کنیم؟

چرا جاروبرقی پس از خاموش شدن به صورت ناگهانی، روشن نمیشود؟

در جاروبرقی برای اینکه از سوختن موتور و ذوب شدن اجزاء پیشگیری شود از محافظ حرارتی استفاده می گردد که اگر بیش از حد داغ شود برای اینکه به دیگر اجزاء آسیبی وارد نشود جریان ورودی به موتور را قطع خواهد کرد و تا زمانی که موتور خنک نشود این اجازه به جاروبرقی داده نمی‌شود که روشن شود.

وجود مشکلات الکترونیکی می تواند عامل دیگری در روشن نشدن جارو برقی باشد:

علاوه بر مواردی که در قسمت فوق ذکر کرده‌ایم وجود مشکلات الکتریکی می تواند عامل دیگری مبنی بر روشن نشدن جاروبرقی به شمار آید. زمانی که شما در قطعات دستگاه انسداد نمی بینید یعنی دچار مشکلات مکانیکی نخواهد بود و باید به سراغ برطرف کردن مشکلات الکتریکی برویم. نخستین موضوعی که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد این است که آیا نحوه وصل شدن جاروبرقی به پریز برق به شکل صحیح هست یا خیر.

شما باید بررسی کنید که دو شاخه در پریز سست و لق نیست چرا که می‌تواند آسیب به دستگاه و اتصالی را به وجود بیاید یا حتی سبب ایجاد آتش‌سوزی شود. مشکلات الکترونیکی را باید بسیار مهم و حساس بشمارید و به راحتی از کنار آنها رد نشوید.

یکی از راه‌هایی که می‌توان متوجه شد که چرا جاروبرقی به درستی روشن نمی شود بررسی دقیق مشکلات مرتبط به سیم دستگاه و اتصال پریز است و وقتی که بیش از اندازه گرم شده باشد می‌تواند مشکل از تولید برق بوده باشد.

حتما بخوانید: نکات تعمیرکار آی پی امداد درباره استفاده از جاروبرقی ال جی

آیا میتوان گفت که استفاده طولانی مدت از دستگاه می‌تواند از دلایل خاموش شدن جاروبرقی در زمان کار باشد؟

قطعاً بله چرا که شما در زمان طولانی کار با دستگاه می توان فشار زیادی را به آن وارد کنید. پس یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند در زمان کار با دستگاه موجب خاموش شدن جاروبرقی شود استفاده از دستگاه برای مدت زمان طولانی خواهد بود.

شما باید برای تهیه جاروبرقی حتماً از دستگاه‌های استفاده کنید از برندهای شناخته شده و معتبر هستند و همچنین هر بار در زمان استفاده پس از چند دقیقه دستگاه را خاموش کنید تا خنک شود و سپس مجدداً آن را روشن کنید و قسمت دیگری را جارو کنید و هیچ وقت فضای بزرگی را به یکباره جارو نکنید چرا که آسیب جدی به دستگاه شما وارد می شود.

آیا می توان مشکل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را برطرف کرد؟

شما باید مطمئن شوید هر آنچه که در مکش مانند لوله ها، کیسه، ورودی و فیلترها تاثیر گذار هستند دچار انسداد و گرفتگی نشده اند چرا که جز یکی از دلایلی به شمار می‌روند که سبب خاموش شدن جاروبرقی در زمان کار می شود و وقتی که این مشکل در جاروبرقی رخ بدهد قطعاً تغییراتی در صدای مکش شما ایجاد خواهد شد.

اگر جاروبرقی ناگهان خاموش شده و لوله دچار گرفتگی شده است باید حتما آن را به شیوه صحیح جدا کنید و به تمیز کردن آن بپردازید. در اکثر موارد مشکل گرفتگی بسیار جزیی و کوچک است و عبور هوا به آهستگی انجام می‌شود که می‌تواند گرم شدن موتور را در زمان کار به دنبال داشته باشد و گاهی کثیفی ها و پرزها همانند یک توپ بزرگ هستند و می توانند به شکل کامل موجب انسداد مسیر هوا شوند. بعد از اینکه لوله جاروبرقی را باز کردید می توانید از یک دسته طی یا خشکن استفاده کنید و آن را به درون لوله فشار دهید تا هرچی زباله و کرک یا کثیفی در درون آن از خارج شود چون ممکن است پلاستیک‌های فشرده و درب های بطری موجب کیپ شدن لوله جاروبرقی شده باشند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که عمر مفید فیلتر برای جاروبرقی ۶ ماه است و پس از این زمان باید حتماً تعویض شود؛ زمانی که بیش از اندازه فیلتر کثیف شده باشد گرمای موتور نیز افزایش خواهد داشت و جارو برقی را به صورت ناگهانی خاموش می کند و اگر یادتان رفته که چه زمانی فیلتر جاروبرقی را تعویض کردید بهتر است همین حالا برای تعویض مجدد آن اقدام کنید.

بررسی اجمالی دلایل خاموش شدن جاروبرقی

خاموش شدن جاروبرقی می توانند به دلیل استفاده طولانی مدت از آن باشد که موتور جاروبرقی در این شرایط داغ می شود.

وقتی که می خواهید یک فضای بزرگ را جارو کنید حداکثر نیم ساعت جاروبرقی روشن باشد نه اینکه بیشتر و برای چند ساعت مداوم جاروبرقی را استفاده کنیم. شما باید در این شرایط ۱۵ دقیقه جاروبرقی استراحت بدهید و وقتی که دمای موتور تا حد قابل توجهی پایین آمد، مجدد آن را روشن کنید و به جاروکردن ادامه بدهید و در نهایت با این کار از سوختن موتور و خراب شدن جارو برقی پیشگیری خواهید کرد.

دومین دلیل اتصال به وجود مشکل در برد الکتریکی و سیم های متصل به جارو برقی است که پیشنهاد می شود حتماً این گزینه توسط متخصصین و بررسی قرار بگیرد. اما در نظر داشته باشید که هر مشکلی که به دلیل خاموش شدن جاروبرقی به شکل ناگهانی رخ داده باشد برای برطرف کردن راه سختی را نخواهید داشت.

پس علل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به دلیل مواردی همچون خراب شدن ترموستات جاروبرقی، مسدود شدن لوله یا سر جاروبرقی با زباله و کثیفی، اتصالی یا قطع شدن سیم برق جاروبرقی، مسدود شدن فیلتر هوای جاروبرقی، پر شدن پاکت یا کیسه زباله جاروبرقی خواهد بود.

اگر موارد فوق را بررسی کردید ولی باز هم جاروبرقی روشن نشد می‌توان گفت عدم برق رسانی  پریز برق یا مشکلی در دوشاخه برق رخ داده است که باید با استفاده از فازمتر به تست کردن پریز بپردازید و اطمینان لازم را از برق دهی ایجاد کنید.

حتماً سیم برق جارو برقی و دوشاخه خوب بررسی کنید که پارگی یا قطعی در قسمت رخ نداده باشد. کلید پاور جاروبرقی و اتصالی آن نیز می‌تواند از دیگر موارد خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد.

نیم سوز شدن یا سوختن کامل موتور جاروبرقی هم اگر رخ بدهند موجب خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میشود.

مواردی که در این مطلب بیان کرده ایم معمولاً در تمامی جاروبرقی ها با برندهای مختلف به هم شبیه هستند؛ اگر خودتان نمی‌توانید عیب یابی و حل مشکل جاروبرقی را انجام بدهید حتماً از مراکزی استفاده کنید که به شکل تخصصی این کار را برای شما انجام می دهند. آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه می تواند به شما کمک کند تا هر گونه مشکل و عیب یابی که در خصوص تعمیر وسایل مختلف خانگی از جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و… را داشته باشید به بهترین شکل ممکن برطرف نماید و تنها کافیست به منظور رفع عیب یابی و برطرف کردن مشکل دستگاه خود با شماره های موجود در وب سایت آی پی امداد در تماس باشید یا از طریق فرم تماس اقدام نمایید.

تجربه کافی و سابقه درخشان ، سرعت خدمات و گارانتی کیفیت و بهره گیری از نیروهای متخصص  و حرفه ای جزء ویژگی‌های اصلی آی پی امداد به شمار می رود و این تضمین را برای شما به وجود می‌آورد تا دستگاه شما به بهترین شکل ممکن عیب یابی گردد و مشکل آن برطرف شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است