آماده‌سازی سالن‌های یزد برای اجرای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴

آماده‌سازی سالن‌های یزد برای اجرای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تلاش برای برگزاری متفاوت جشنواره بیست‌ و هفتم تئاتر کودکان و نوجوان همدان خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌ عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، جلسه ستاد اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار شد و در این جلسه احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اقدامات اجرایی جشنواره از دو ماه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در این ایام سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا و آوینی تجهیز شده‌اند.

رییس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز در روزهای آینده در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: برآورد تمام قراردادهای جشنواره در جلسات آینده انجام خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر مهمان جشنواره هستند، یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا پیش‌بینی‌ و برنامه‌ریزی بر این است که اسکان میهمانان در چند هتل انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: تجهیزات سالن‌های شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌ها باید در ایام منتهی به جشنواره تامین شود علاوه بر این عملیات عمرانی سالن تالار فجر تا اسفندماه به پایان خواهد رسید و در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار خواهد گرفت.

او ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی کمیته‌های ستاد اجرایی و استفاده از ظرفیت هنرمندان و دستگاه‌های اجرایی استان جشنواره به بهترین شکل و متفاوت از دوره‌های قبل اجرا و برگزار شود.

سیدمحمدرضا جوادی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و قائم‌مقام رییس بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این جلسه گفت: تاکنون حضور ۵۲ گروه نمایشی در جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان همدان قطعی شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه داوری اولیه آثار به اتمام رسیده است، اظهار کرد: ۵۲ اثر در بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه‌شب بازی ، نقالی و پرده‌خوانی، فراگیر و کودکان زیر ۱۸ سال برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند و اسامی گروه‌های منتخب بخش نقالی و خیمه‌شب‌بازی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: ۳۰ نمایش در بخش رقابتی و ۱۰ اثر در بخش غیر رقابتی اجرا خواهد شد.

قائم‌مقام رییس بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه بخشی از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای جشنواره انجام شده است، اظهار کرد: ۱۲ کمیته در جشنواره بیست و هفتم شکل گرفته که چهار کمیته جدید از جمله امور قراردادها، اعتبارات، تشریفات، خدمات و پشتیبانی اضافه خواهد شد.

جوادی تصریح کرد: برآورد اولیه اعتبارات در کمیته‌ها در حال انجام است و پس از جمع‌بندی نهایی اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

این مدیر هنری با بیان اینکه در مدت اخیر بازدید از سالن‌های نمایش انجام شده است، توضیح داد: ۲۸ اثر در سالن‌ها اجرا خواهد شد که با توجه به زمان‌بندی اجرای نمایش‌ها هفت سالن باید تجهیز شوند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: فراخوان بخش بولتن و برنامه‌های جنبی انجام شده و دیگر بخش‌ها نیز با توجه به پیشبرد امور فعالیت خود را جدی‌تر ادامه خواهند داد.

داوود ابوترابی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه تجهیز سالن‌های نمایش از مهمترین اولویت‌هاست، بیان کرد: تجهیز و نوسازی سالن‌ها در حال اتمام است و سالن‌های پلاتو نیز در این ایام آماده‌سازی و تجهیزات مورد نیاز تامین خواهد شد.

او با بیان اینکه استعلام اولیه برای اسکان میهمانان در هتل‌ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: به زودی اسامی هتل‌های میزبان در جشنواره مشخص و اعلام خواهد شد.
داوود ابوترابی در پایان تصریح کرد: رایزنی‌هایی برای نحوه صدور کارت‌های شناسایی شرکت‌کنندگان در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان انجام شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اسفندماه ۱۴۰۰ به دبیری امیرمشهدی عباس و با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است