نقشه درختانِ قطع‌شده به اثر هنری تبدیل شد/ محیط‌زیست دغدغه همیشگی من است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
ندا جلیلی در گفتگو با صبا:

نقشه درختانِ قطع‌شده به اثر هنری تبدیل شد/ محیط‌زیست دغدغه همیشگی من است

ندا جلیلی درباره نمایشگاه «نقشه ریشه» و ایده و ارایه این مجموعه توضیح داد.

ندا جلیلی هنرمندی که نمایشگاه انفرادی او به نام «نقشه ریشه» این روها در گالری ویستا در معرض تماشا قرار دارد در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا عنوان کرد: این مجموعه را تقریبا از سال گذشته به صورت جدی آغاز کردم و ایده اولیه آن اینگونه شکل گرفت که در طول مسیر خود درختان قطع شده را می‌دیدم و نسبت به این موضوع دغدغه داشتم.

او ادامه داد: نسبت به حساسیتی که نسبت به درخت های قطع شده داشتم از آن‌ها عکس می‌گرفتم و بعد لوکیشن جایی که درخت بود برای خودم می فرستادم. بعد از مدتی که این نقشه‌ها جمع شد به فکرم رسید که با آن‌ها اثر هنری خلق کنم و پیامی برسانم و درنتیجه شروع کردم به انتقال نقشه‌ها به صورت برجسته روی بوم و نقاشی کردن و مشخص کردن جای درخت‌های قطع شده روی تابلوی نقاشی.

این هنرمند درباره ترکیب نقاشی و حجم در این نمایشگاه توضیح داد: در این مجموعه نقاشی‌ها با حجم ترکیب شده و نوعی نقاشی آبستره ایجاد شده است که درواقع روی حجم نقاشی کرده ام و یکسری از نقشه‌ها نیز به صورت معلق در گالری نصب شده اند و حالت چیدمان دارند.

او با بیان اینکه در خلق این مجموعه انگیزه حمایت از محیط زیست داشته است، عنوان کرد: نمایشگاه قبلی من نیز درباره رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های خشک شده بود و این موضوع و پرداختن به مشکلات محیط زیست در آثار برایم اهمیت دارد. درختان در یک ترکیب طبیعی آب را از زمین می‌گیرند و دوباره به شکل بخار و باران به زمین بازمی‌گردانند و نقش مهمی در چرخه آب در محیط زیست دارند درنتیجه وقتی درخت قطع می‌شود، چرخه آبی هم دچار اختلال می شود، یعنی ما با دست خودمان آبی را که مورد نیازمان هست قطع می کنیم و در روند طبیعی آن اختلال ایجاد می‌کنیم.

جلیلی در پایان درباره مجموعه بعدی خود اظهار کرد: من آینه‌کاری هم انجام می‌دهم و اکنون در نمایشگاه گروهی «ایوان آینه» که در حوزه هنری تهران و گالری خانه عکاسان برپاست، ۲ اثر آینه‌کاری از من حضور دارد که آن‌ها هم تم محیط زیستی دارند. قصد دارم در آینده یک مجموعه هم به صورت آینه‌کاری و نقاشی ارایه کنم.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌‌ ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ مراجعه کنند.

ندا زنیگنه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000