«نقشه‌هایی برای گم شدن» در نمایشگاه مجازی کتاب/ مشکلات پست همچنان وجود دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
مدیرفروش نشر اطراف در گفتگو با صبا:

«نقشه‌هایی برای گم شدن» در نمایشگاه مجازی کتاب/ مشکلات پست همچنان وجود دارد

مدیرفروش نشر اطراف در آخرین روز از دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره پرفروش‌ترین کتاب‌ها و مشکلات و تفاوت‌های این دوره نسبت به دوره‌ قبل توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، دومین نمایشگاه مجازی کتاب امروز ۱۱ بهمن ماه آخرین روز خود را سپری می‌کند. در این دوره از نمایشگاه تا پایان هفتمین روز تعداد ۹۰۰ هزار نسخه کتاب فروش داشته است و برخلاف سال گذشته مشکل جدی‌ای در قطعی و کندی سیستم نمایشگاه به چشم نمی‌خورد.

مسعود عبدی‌پور مدیرفروش نشر اطراف در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: مشکل ما در این دوره از نمایشگاه مجازی فقط با پست بسته‌ها بود و تقریبا ۳-۴ مورد گزارش از طرف مخاطبان خود داشتیم که کتاب‌هایشان در جابه‌جایی پست آسیب دیده بود و ما مجبور شدیم مجدد کتاب را برایشان ارسال کنیم و از این موضوع متضرر شدیم. همچنین این روزها بسته‌ها میانگین ۴-۵ روز در تهران ارسال می‌شوند که این به دلیل شلوغ بودن شرکت ملی پست ایران است و برخی مخاطبان ما نسبت به اینکه بسته‌ها دیر به دستشان می‌رسد گلایه می‌کنند.

او ادامه داد: ما همواره در نشر اطراف برای ارسال کتاب‌هایمان از بسته‌بندی و کاغذ کادوی طراحی شده استفاده می‌کردیم اما متاسفانه در نمایشگاه مجازی کتاب به دلیل حجم بالای سفارش‌ها و اینکه این تعداد کاغذ کادو و زمان زیادی برای بسته‌بندی نداریم، نمی‌توانیم کتاب‌ها را با بسته‌بندی ویژه ارسال کنیم.

مدیر فروش نشر اطراف درباره سایت دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تشریح کرد: سایت نمایشگاه مجازی کتاب نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است و برخلاف سال گذشته با قطعی و کندی سیستم مواجه نبودیم. البته باید بگویم که نمایشگاه مجازی نمی‌تواند جای نمایشگاه حضوری را پر کند و در نمایشگاه حضوری ما دیگر هزینه بسته‌بندی کتاب‌ها، مشکل در ارسال بسته‌ها و استخدام نیروی انسانی نداشتیم و از این بابت هزینه‌هایمان کم‌تر بود.

او درباره پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر اطراف در نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: جستارهای ما معمولا در روزهای عادی هم پرفروش هستند و در این نمایشگاه هم این اتفاق رخ داد و کتاب «نقشه‌هایی برای گم شدن» نوشته ربکا سولنیت با ترجمه نیما م. اشرفی هم در نمایشگاه مجازی سال گذشته و هم امسال پرفروش‌ترین کتاب ما بوده است و بعد از آن چیزی که خودمان هم از فروش زیاد آن متعجب شدیم، سفرنامه‌های مصورمان به نام‌های «سرزمین مقدس» و «پیونگ یانگ» بود که فروش خوبی داشتند.

عبدی‌پور در پایان درباره فروش کتاب‌های کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: کتاب‌های کودک و نوجوان نسبت به بزرگسال کم فروش تر هستند اما امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشتند زیرا عناوین کتاب‌های کودک و نوجوان ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

ادبیات کلاسیک و رمان‌های جیبی بیشترین فروش را دارد/ تبلیغات شهری نداشتیم

«زرافه‌ها» فروش خوبی در نمایشگاه کتاب داشته‌اند/ مشکلی با پُست و سایت نداریم

ندا زنیگنه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000