امید عالم و انگیزه شیرین در «شیرین عالم»/ زوج‌هایی که بچه ندارند ناامید نشوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
ماریا ماوتی در گفتگو با صبا:

امید عالم و انگیزه شیرین در «شیرین عالم»/ زوج‌هایی که بچه ندارند ناامید نشوند

ماریا ماوتی کارگردان مستند «شیرین عالم» درباره روند تولید این اثر سخن گفت.

ماریا ماوتی کارگردان مستند «شیرین عالم» که در امروز شنبه ۹ بهمن ماه ساعت ۱۸ در قالب مجموعه «پا به ماه» روی آنتن شبکه سه می رود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره سوژه این اثر عنوان کرد: تیم پژوهش مجموعه «پا به ماه» سوژه ناباروی را در ارتباط با روابط عمومی مرکز درمان ناباروری مام پیدا کرده بود و برای ساخت پیشنهاد داد.

او با اشاره به هدف از پرداختن به این سوژه اظهار کرد: هدف من از ساخت مستند «شیرین عالم» تاباندن نور امید و انگیزه به زندگی زوج‌هایی است که به سختی صاحب فرزند می شوند.

این مستندساز تصریح کرد: برای من جالب و البته خوشایند بود که در جامعه مرد سالار افغانستان یک مرد حدود ۱۸ سال پا به پای همسرش برای فرزنددار شدن تلاش کرده و به کشورهای مختلف رفته است.

ماوتی ادامه داد: انگیزه و امید این زوج برای داشتن فرزند و روی آوردن به راهکارهای پزشکی که می‌تواند زوج ها را امیدوار کند برای من جذاب بود.

کارگردان مستند «شیرین عالم» خاطرنشان کرد: به دنیا آمدن فرزند برای پدر و مادر رویداد حساس و پر از اضطرابی است که این استرس برای خانواده‌هایی که سال‌ها منتظر تولد فرزندشان بوده‌اند چند برابر خواهد بود و من سختی و حساسیت این دوران را درک می‌کنم.

ماریا ماوتی در پایان گفت: خانواده عالم در فاز اول و دوم فیلمبرداری همکاری بسیار خوبی داشتند اما پس از تولد فرزندشان شرایطی برای سوژه پیش آمد که تولید در فاز سوم را برای تیم فیلمبرداری دچار مشکل کرد و مسیر پایانی فیلم را کمی تغییر داد.

مستند «شیرین عالم» به کارگردانی ماریا ماوتی و تهیه کنندگی مهدیه سادات محور است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «عالم دلباخته همسرش شیری ناست و بر مبنای همین علاقه هجده سال تلاش می کند تا با دستمزد کارگری شیرین را لاغر کند. او در این راه سختی‌های زیادی کشیده و با تلاش بسیار شیرین را از افغانستان به ایران می آورد…»

از عوامل این مستند می‌توان به مهدی آزادی تصویربردار، لقمان سخنور تدوینگر، مجید مستعلی صدابردار، محمد حسین ابراهیمی،صداگذار اشاره کرد.

«شیرین عالم» تهیه شده در خانه هنری رسانه ای دیما و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج شنبه نهم بهمن در قالب ششمین قسمت از مجموعه «پا به ماه» ساعت ۱۸ از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

تیزر مستند را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است