نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا اعلام شدند/ بی‌توجهی به هاماگوچی و جوئل کوئن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴

نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا اعلام شدند/ بی‌توجهی به هاماگوچی و جوئل کوئن

نامزدهای هفتاد و چهارمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، شب گذشته ۲۷ ژانویه همزمان با اعلام نامزدهای انجمن فیلمنامه نویسان و انجمن تهیه کنندگان آمریکا، انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) نیز نامزدهای خود را معرفی کرد.

در این دوره از جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، ۵ سینماگر سرشناس جهان یعنی پل توماس اندرسن برای «لیکوریش پیتزا»، کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید» و دنی ویلنوو برای «تلماسه» نامزد شدند.

جین کمپیون تنها فیلمساز زن حاضر در این فهرست است که شانس بسیار بالایی برای دریافت جایزه اسکار نیز دارد.

تاکنون تنها یازده بار سینماگرهای زن نامزد جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده اند که یکی از این نامزدی ها متعلق به کمپیون برای فیلم «پیانو» بوده است. جین کمپیون آن سال این جایزه را به استیون اسپیلبرگ در فیلم «فهرست شیندلر» واگذار کرد.

جوئل کوئن در فیلم «تراژدی مکبث»، آدام مک کی در «بالا رو نگاه نکن»، سیان هدر در «کُدا»، گی یرمو دل تورو در «کوچه کابوس» و ریوسوکی هاماگوچی در «ماشین من را بران» شاخص ترین کارگردان هایی بودند که از سوی انجمن نادیده گرفته شدند.

جوایز ۷۴مین دوره انجمن کارگردانان آمریکا روز ۱۲ مارس اهدا می شود. اسپایک لی فیلمساز سرشناس آمریکایی نیز جایزه افتخاری این دوره انجمن کارگردانان را دریافت می کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است