زیرساخت‌های تئاتر را تقویت می‌کنیم/ لزوم فراهم کردن امکان تماشای آنلاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۶
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

زیرساخت‌های تئاتر را تقویت می‌کنیم/ لزوم فراهم کردن امکان تماشای آنلاین

نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی میرکمال میرنصیری با حضور وزیر ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایش اجرا شد و وزیر به سوالات خبرنگاران جواب داد.
به گزارش خبرنگار صبا، نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی میرکمال میرنصیری شامگاه چهارشنبه اول اسفند به صورت تک اجرایی در سی‌ و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در بخش مهمان با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی روی صحنه رفت.
بازیگران این نمایش سی نفر از معلولان آسایشگاه کهریزک بودند که ۹ سال تمرین آن‌ها طول کشید تا به مرحله اجرا برسند. این نمایش پیش از این ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه رفته بود.
نکته قابل اهمیت در این اجرا حضور عباس صالحی وزیر ارشاد و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در سالن بود و پس اتمام نمایش به همراه همراهان در پشت صحنه از هنرمندان این نمایش تشکر کردند.
در این میان برخی از بازیگران با ابراز خوشحالی از حضور وزیر در پشت صحنه از او درخواست کردند تا در آسایشگاه کهریزک نیز مهمان آنها باشد.
پس از اینکه گرفتن عکس یادگاری با وزیر به پایان رسید، عباس صالحی در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره نمایش «رستم و سهراب» گفت: اراده انسان می‌تواند چیزهایی را محقق کند که به نظر ناممکن می آیند و این بسیار ستودنی است.
وزیر ارشاد در بخش دیگر صحبت هایش و ناظر به موضوع نمایش بیان کرد: ما باید اسطوره‌ها را به صحنه بیاوریم و اسطوره‌های جدیدی را به تاریخ فرهنگ و هنر اضافه کنیم.
وی درباره مهم‌ترین مساله تاثیرگذار در اقتصاد تئاتر گفت: باید زیرساخت‌های تئاتر را تقویت کرده و فضای وسیع‌تر و امکانات بیشتری رقم بزنیم و فرصت‌های لازم برای ارتباط هنرمندان و مخاطب فراهم کنیم.
وزیر ارشاد درباره برنامه‌ها و سیاست های سال ۹۸ در حوزه تئاتر توضیح داد: سالن‌های تئاتر خصوصی و سالن‌های دیگر فرصتی را فراهم می‌کند تا هنرمندان با مخاطب در ارتباط باشند و تاکنون هم اتفاقات خوبی در تهران و کلانشهرهای دیگر رقم خورده است.
صالحی درباره افزایش مخاطبان حوزه تئاتر گفت: می‌توانیم فرصت‌های خوبی برای مخاطبان تئاتر فراهم کنیم تا به فضای فیزیکی محدود نباشند و برنامه‌ها را به صورت آنلاین هم مشاهده کنند و ارتباط داشته باشند.
وی درباره تئاتر درمانی و حمایت از این حوزه گفت: یکی از شاخه های تئاتردرمانی ارتباط با توان یابان است. ما می‌خواهیم از طریق تئاتردرمانی مسایلی چون افسردگی را درمان کنیم تا روان‌های سالم‌تری داشته باشیم. تئاتر درمانی می‌تواند در شاخه‌های مختلف و سنین متفاوت کاربرد داشته باشد و بسیاری از مسائل را رفع کند.
وزیر درباره تمرین های معلولان در سالن‌های تئاتر و مشکلات آن‌ها توضیح داد: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای هنرمندان توانمند و خلاق را در حوزه تئاتر فراهم کنیم تا افراد معلول از امکانات لازم استفاده کنند و هنر خود را نشان دهند.
وزیر ارشاد در پایان با قول حضور در کنار معلولان را در حضور خبرنگاران داد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000