برنامه‌ای برای اینکه «با هم حرف بزنیم»/ مسائل روانشناختی را ساده بیان می‌کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
ملیحه کاظمی با صبا مطرح کرد؛

برنامه‌ای برای اینکه «با هم حرف بزنیم»/ مسائل روانشناختی را ساده بیان می‌کنیم

سردبیر، مشاور و تهیه کننده برنامه رادیویی «با هم حرف بزینم» درباره تاثیر گفتگو در حل و شناخت مسائل روانشناسی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلوزیون خبرگزاری صبا، برنامه «با هم حرف بزینم» با محوریت موضوعات روانشناسی از گروه بهداشت و روان رادیو سلامت از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ و ۵ دقیقه از رادیو سلامت در قالب یک مجله تخصصی به مشکلات و آسیب‌هایی که نسل جدید و مقایسه با نسل گذشته با آن درگیر است، می‌پردازد.

ملیحه کاظمی تهیه کننده برنامه رادیویی «با هم حرف بزینم» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این برنامه گفت: محوریت اصلی برنامه «با هم حرف بزینم» که تقریبا یک سال است روی آنتن شبکه رادیویی سلامت قرار دارد، پرداختن به موضوعات روانشناسی است که در زیرمجموعه آن به مسائلی ورود می‌کنیم که جامعه آماری بالایی درگیر آن هستند.

وی با اشاره به نقش آفرینی مسائل روانی در زندگی روزمره حتی در خواب مان، بیان کرد: ما قصد داریم مسائل تخصصی این حوزه را به نحوی برای مخاطب ارائه کنیم که بتواند به راحتی متوجه آن شود و بتواند در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده کند و اگر مسائل در حدی است که به راحتی قابل حل نیست بتواند با مراجعه به کارشناس‌ها مشکلات خود را حل کند.

این تهیه کننده افزود: موضوعات به طوری قرار داده می‌شود که هم تحت‌تاثیر مناسبت‌های تقویمی است و هم موضوعاتی که عموم مردم با آن درگیر هستند و سعی داریم که جامعه هدف این برنامه رادیویی را در هر قسمت، متنوع قرار دهیم تا امکان بررسی تمام مسائل در برنامه وجود داشته باشد. به عنوان مثال در برنامه‌هایی که به کودکان و نوجوانان می‌پردازیم سعی داریم مطالب را به نحوی ارائه کنیم که توسط پدر و مادرها برای شناخت بیشتر فرزندان خود استفاده شود. ارتباط بین زن و شوهر، مادر و فرزند، سالمندان و… از جمله مسائلی است که در طول هفته به تمام آن‌ها پرداخته می‌شود.

کاظمی با تاکید بر اهمیت گفتگو در برنامه تصریح کرد: همان طور که از اسم برنامه مشخص است، ماهیت برنامه بر پایه گفتگو استوار است و این برنامه گامی رو به جلو است برای ارتباط بهتر و کاربردی با مخاطب برنامه‌های رادیویی است. هر هفته در فضای مجازی برنامه، سوژه‌ها و موضوعات هفته آینده به مخاطبان اطلاع داده می‌شود تا سوالات و دغدغه‌های خود را در برابر موضوع مشخص شده برنامه به ما انتقال بدهند.

وی ادامه داد: در طول هفته موضوعات و کارشناسان برنامه‌های آینده «با هم حرف بزنیم» به مخاطبان اطلاع داده می‌شود و سعی داریم از طریق سامانه پیامکی، فضای مجازی و… با مخاطب ارتباط داشته باشیم چون معتقدیم ارتباط مستقیم با مخاطب است که برنامه را تاثیرگذار می‌کند.

این سردبیر درباره آیتم‌های برنامه گفت: به علاوه راه‌های ارتباطی در آیتم چالش روز، آزمون‌های روانشناسی، خودشناسی و… به همراه کارشناس از مخاطبان برنامه گرفته می‌شود که این آیتم باعث می‌شود در کامل‌ترین حد ممکن ارتباط دو طرفه بین برنامه و شنوندگان آن ایجاد شود.

مشاور برنامه رادیویی شبکه سلامت درباره نحوه انتخاب کارشناسان برنامه توضیح داد: انتخاب استادان با همکاری نظام روانشناسی و مشاوره بهترین استادان و کارشناسان هر حوزه از موضوعات روانشناسی انجام می‌شود؛ کارشناسانی که جایگاه علمی مناسبی دارند و به همراه آن از بیان و نحوه ارتباط گیری مناسبی برخوردار هستند.

کاظمی در پایان بیان کرد: کارشناسان برنامه ثابت نیستند و سعی داریم از نظرها و استادان مختلف در بررسی موضوعات استفاده کنیم. کارشناسان برنامه در حوزه‌های مختلف به صورت چرخشی در برنامه حاضر می‌شوند و قصد داریم بهترین کارشناسان را به مخاطبان برنامه معرفی کنیم.

عوامل برنامه رادیویی «با هم حرف بزینم» شامل، ملیحه کاظمی سردبیر، مشاور و تهیه کننده است و در هفته‌های مقابل پیمان پناهی سردبیری و تهیه کنندگی برنامه را بر عهده دارد. هماهنگی برنامه را مهدی پیمانی و نویسندگی آن را نیلوفر شریفی انجام می‌دهد. اجرای برنامه هم در روزهای شنبه و یکشنبه توسط میترا بهرامی، دوشنبه و چهارشنبه پویان مقدم و سه شنبه‌ لیلا رحیمیان انجام می‌شود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است