تشکیل کارگروه مهندسی‌شده مشکلات را حل نمی‌کند/ باید عموم مستندسازان باشند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰
جدیدترین واکنش کمپین مطالبه‌گری اهالی مستند؛

تشکیل کارگروه مهندسی‌شده مشکلات را حل نمی‌کند/ باید عموم مستندسازان باشند

کمپین مطالبه گری اهالی مستند بیانیه جدید خود را با گلایه از مدیران سازمان سینمایی منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، طی چند روز گذشته کمپینی با عنوان کمپین مطالبه گری اهالی مستند از سوی حدود ۱۴۰ نفر از مستندسازان سراسر کشور که اسامی آنها اعلام نشده با هدف «مطالبه گری اهالی مستند برای فرهنگسازی و گسترش عزم عمومی درباره دریافت مطالبات صنفی جامع و فراگیر با مشارکت طیف های مختلف و متنوع مستندسازان در سراسر کشور» شکل گرفته است.

اولین بیانیه اهالی مستند با نام «رنجنامه مستندسازان» که در آن به تشریح مطالبات خود پرداخته بودند از سوی کیهان منتشر شد.

مهدی نورعلی شاهی مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد و ارشاد اسلامی در پی انتشار این بیانیه در تماس با کیهان اطلاع داده بود که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به انتقادات و مطالبات مطرح شده از سوی فعالان عرصه مستند‌سازی در «رنجنامه مستندسازان» داده است.

حالا در جدیدترین واکنش کمپین مطالبه گری اهالی مستند در متنی که به دست ما رسیده است به نظر می رسد آنها از مدیران سازمان سینمایی گله‌مند هستند. متن بیانیه اخیر «کمپین مطالبه گری اهالی مستند» به شرح زیر است:

«بدون حضور جامعه مستندسازان کشور «کارگروه رسیدگی به مسائل عرصه مستند» در وزارت ارشاد کارایی نخواهد داشت و صرفا تشریفات اداری تلقی می گردد. در پی اوج گیری و اعتراضات گسترده فعالان و هنرمندان عرصه مستند که سرانجام با واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد او دستور تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مطالبات و انتقادات مطرح شده از سوی مستندسازان کشور را صادر کرد اما مدیران سازمان سینمایی طبق روال ماه های اخیر باز هم سهل انگاری پیشه کردند.

مستندسازان معترض در کمپین مطالبه‌گری اهالی مستند ضمن رد رفتار اداری تکرار شده سازمان سینمایی هشدار می‌ دهند نتایج کارگروه رسیدگی به مسائل عرصه مستند در وزارت ارشاد راه به جایی نخواهد برد و تکرار مکررات است.

کارگروه مذکور با مهندسی مدیران سازمان سینمایی کارایی نخواهد داشت و صرفا تشریفات اداری تلقی خواهد شد.

بدیهی است تکرار راه های گذشته پاسخ مناسب روز را به مطالبه گران سینمای مستند نمی دهد. هرگونه تصمیمی بدون حضور عموم مستندسازان کشور فاقد وجاهت عرفی و صنفی خواهد بود.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000