جشنواره هنرمندان خودآموخته نقل مکان می‌کند/ تغییر جشنواره به دوسالانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
علی بلبلی به صبا گفت:

جشنواره هنرمندان خودآموخته نقل مکان می‌کند/ تغییر جشنواره به دوسالانه

مدیر جشنواره های هنرمندان خودآموخته درباره تغییرات تازه این جشنواره توضیحاتی ارایه کرد.

علی بلبلی هنرمند نقاش و موزیسین در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره برگزاری جشنواره هنرمندان خودآموخته بیان کرد: پنجمین دوره جشنواره هنرمندان خودآموخته را سال گذشته برگزار کردیم و امسال به دلیل مسائل مالی امکان برگزاری آن را نداشتیم اما تلاش ما این است که بتوانیم به صورت مرتب این جشنواره را برگزار کنیم.

وی درباره تغییرات این جشنواره در دوره های آینده بیان کرد: من تلاش کرده ام که جشنواره های هنرمندان خودآموخته را به خوبی برگزار کنیم ولی یکی از مشکلات ما مسائل مالی است و تاکنون همه هزینه های برگزاری این جشنواره ها را بدون دریافت حمایت مالی با هزینه شخصی برگزار کرده ام اما تصمیم گرفته ایم که این جشنواره را از حالت سالانه خارج و به صورت دوسالانه آن را برگزار کنیم و یکی دیگر از تغییرات این جشنواره تغییر مکان برگزاری آن است که تصمیم داریم مکان این جشنواره را از روستای دریکنده بابل به دیگر روستاهای سراسر کشور منتقل کنیم.

بلبلی درباره برگزاری ششمین جشنواره هنرمندان خودآموخته اظهار کرد: تصمیم داریم ششمین جشنواره را در یکی از روستاهای استان زنجان برگزار کنیم که البته هنوز جزییات دقیق این جشنواره مشخص نیست.

وی ادامه داد: تصمیم ما این است که دوره های بعدی جشنواره را نیز به استان های دورتری از جمله سیستان و بلوچستان منتقل کنیم.

این هنرمند نقاش با اشاره به اهدافی که از این تغییرات در جشنواره دنبال می کند، بیان کرد: هدف ما آشنایی مردم با این هنرمندان است و زمانی که با آنها آشنا شوند، با جستجو در اطراف خود، هنرمندان جدیدی را به ما معرفی خواهند کرد. بنابراین فکر کردیم که اگر تمرکززدایی کنیم و مکان برگزاری جشنواره را به روستاهای مختلف کشور منتقل کنیم توفیق بیشتری در رسیدن به این هدف خواهیم داشت.

وی درباره برگزاری جشنواره در مکان روستایی تصریح کرد: این جشنواره همیشه در فضای باز و عمدتاً روستایی برگزار می شود و قصد ما این است که مکان برگزاری جشنواره نیز روستاهای دیگر مناطق کشور باشد و تلاش می کنیم که حالت روستایی آن از بین نرود. چرا که ذات هنر نائیو روستایی بودن آن است و هنر هنرمندان خودآموخته نیز از دل همین روستاها و به دور از فضای روشنفکری و آکادمیک شکل گرفته است. بنابراین هنرمندان ناب ما در هنر نائیو کسانی هستند که در روستاها و شهرستان های کوچک زندگی کرده اند.

فرزند مکرمه قنبری از معروف ترین هنرمندان خودآموخته ایران در ادامه یادآور شد: برای ما این مهم است که برای برگزاری جشنواره در دیگر استان های کشور به ما پیشنهاد همکاری شود و بتوانیم از حضور همراهان آگاه نیز در برگزاری جشنواره استفاده کنیم که به این منظور انجمن ها، موسسات و نهادهای مختلف هنری می توانند به ما کمک کنند.

مدیر جشنواره های هنرمندان خودآموخته در ادامه تأکید کرد: برگزاری ششمین جشنواره هنرمندان خودآموخته در استان زنجان هنوز به قطعیت نرسیده است اما قصد داریم که ششمین دوره این جشنواره را اردیبهشت ماه سال آینده در یکی از روستاهای استان زنجان برگزار کنیم.

این هنرمند نقاش درباره دیگر فعالیت های خود در این زمینه در پایان یادآور شد: امسال چهار نقاش خودآموخته جدید را معرفی کردم و به تازگی در گالری لاله آثارشان به نمایش درآمد. من امیدوارم که بتوانم همان تجربه هایی که برای معرفی مادرم مکرمه قنبری داشتم، برای دیگر هنرمندان خودآموخته نیز به کار بگیرم. یعنی این که آنها را خیلی زود به جامعه هنری معرفی نکنم که خیلی زود با فضاهای روشنفکری آشنا شوند و زمانی که هنرشان شکل گرفته و کارشان تداوم داشت، آن زمان می توان آنها را با این فضاها نیز آشنا کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است