حضور پررنگ کارتونیست‌ها و گرافیست‌ها در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر استان گلستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
مدیر هنری نمایشگاه خبر داد؛

حضور پررنگ کارتونیست‌ها و گرافیست‌ها در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر استان گلستان

مدیر هنری نمایشگاه جشنواره فجر در استان گلستان، از حضور پررنگ هنرمندان کارتونیست و گرافیست در این رویداد خبر داد و از مشکلات زیرساختی استان گلستان گفت.

محمدرضا عباسپور مدیر هنری نمایشگاه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان گلستان در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا از توانمندی هنرمندان کارتونیست در این استان خبر داد و گفت: نقاشی از جمله رشته‌هایی‌ست که دارای ریشه هایی کهن و دیرینه است به همین دلیل در اغلب استان‌ها هنرمندان خوبی در این حوزه حضور دارند که استان گلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست اما در این استان علاوه بر هنرمندان نقاش، چهره‌ها و افراد با استعداد و فعالی نیز در حوزه کاریکاتور حضور دارند.

او افزود: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته گرافیک نیز در این استان بسیار هستند، در این دوره از نمایشگاه سه شاخه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک، محوریت بیشتری را به دست آوردند و در این دوره از نمایشگاه نیز آثار در این سه حوزه بیشتر دیده می‌شود.

مدیر هنری نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر در استان گلستان، درباره حضور هنرمندان سایر بخش‌ها و شهرستان‌های اطراف استان، بیان کرد: اغلب هنرمندان در مرکز استان گلستان حضور دارند اما با توجه به اینکه، تعدادی از افراد و چهره‌های شاخص نیز، در اطراف و شهرستان‌های استان حضور دارند، اقداماتی انجام دادیم که سبب شد تعدادی از این هنرمندان در نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر، حضور پیدا کنند.

عباسپور درباره حضور هنرهای بین رشته‌ای و هنرهای جدید در این نمایشگاه، اظهار کرد: هنرهای جدید و بین رشته‌ای، از جمله بخش‌ها و حوزه‌هایی است که هنوز هنرمندان اندکی در آن فعال هستند. بر همین اساس نیز ما سعی داریم که با هماهنگی هنرمندان، یک کار مفهومی را با تمرکز بر هنرهای جدید و بین رشته‌ای اجرا کنیم.

او از کمبود امکانات زیرساختی در حوزه هنرهای تجسمی استان گلستان خبر داد و تشریح کرد: امکانات زیرساختی متعدد نظیر گالری‌های استاندارد در استان گلستان وجود ندارد البته این به معنای این نیست که هیچ گالری یا فضایی برای کار وجود ندارد. منظور من، نبود گالری استاندارد و قابل اتکا برای هنرمندان است که در خور نام و جایگاه استان و هنرمندانش باشد.

مدیر هنری نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان گلستان در پایان، برگزاری این رویداد را مثبت خواند و گفت: بدیهی است که برگزاری نمایشگاهی با محوریت جشنواره فجر در استان، بسیار موثر و مفید خواهد بود زیرا به واسطه این رویداد، امکانی برای حضور هنرمندان در سراسر کشور فراهم می‌شود.

نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان گلستان، از ۲۳ الی ۳۰ بهمن ماه در گرگان، خیابان لشگر، میدان فخرالدین اسعد گرگانی، تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است