نمایشگاه آثار هنرمند ایرانی در استانبول آغاز شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴

نمایشگاه آثار هنرمند ایرانی در استانبول آغاز شد

نمایشگاه نقاشی‌خط اسماعیل رشوند در موزه «تاریخ هنرهای ترک و اسلام» استانبول آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از آناتولی، هفدهمین نمایشگاه مجموعه آثار اسماعیل رشوند در زمینه خط و نقاشی به همت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و سرکنسولگری ایران در استانبول در موزه «تاریخ هنرهای ترک و اسلام» میدان سلطان احمد این شهر گشایش یافت.

اسماعیل رشوند درباره این نمایشگاه که بالغ بر ۲۰ اثر وی در آن ارایه شده است، گفت: در اولین نمایشگاه خود در استانبول ترکیه آثار ۴۰ سال گذشته خود را ارایه کردم. کارهای من در ادوار مختلف متنوع بوده است و این نمایشگاه نیز بدین منوال برگزار می‌شود.

این هنرمند ایرانی درباره ویژگی‌های آثارش نیز توضیح داد: جنبه‌های احساسی و عاطفی ویژگی آثارم هستند. هنگام کار از قالب‌های معین عبور کرده و با حس جدیدی ادامه می دهم. معمولا در پایان اثری کاملا متفاوت با پیش‌فرضم ارایه می‌شود. موقع کار تحت تاثیر محیط رنگ و بوی جامعه، مردم، طبیعت قرار می‌گیرم. گهگاه با توجه به حال و روح خود از رنگ‌های شاد و تیره تر برای انتقال غم و اندوه استفاده می کنم.

رشوند در مورد برداشت و نگاهش نسبت به خط و نقاشی نیز اظهار کرد: در سبک نقاشی‌خط می توان از هر نوع الفبایی و اعداد مانند فارسی و لاتین به شکل خوشنویسی یا ساده در بیان بصری استفاده کرد. امیدوارم این هنر را در ترکیه معرفی کرده و افرادی را به این سمت سوق دهم.

بختیار اسدزاده سرکنسول ایران در استانبول ضمن ابراز خرسندی از حضور اسماعیل رشوند در این شهر تصریح کرد: با کمک و همکاری مسئولان محترم فرهنگی ترکیه و شهر استانبول، آثار یکی از هنرمندان برجسته ایرانی در رشته نقاشی‌خط را در معرض دید هنردوستان قرار داده ایم.

وی در پایان عنوان کرد: هنر زبان مشترک ملت‌هاست و نقش مهمی در آشنایی و نزدیکی فرهنگ‌ها دارد. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هنرمندان ایرانی و ترکیه در استانبول باشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است