بازگشت «در چشم باد» به شبکه یک | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴

بازگشت «در چشم باد» به شبکه یک

مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» از امروز ساعت 16:45 روی آنتن شبکه یک می رود.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری‌ جوزانی که به بررسی وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ می‌پردازد، بار دیگر روی آنتن شبکه یک می‌رود.
دوره اول این مجموعه، پایان دوره قاجار و شروع دوره پهلوی است، دوره دوم آن هم به جنگ جهانی دوم اشاره دارد و دوره سوم نیز بعد از انقلاب اسلامی ایران را تا زمان فتح خرمشهر، بررسی می‌کند.

این سریال زندگی یک خانواده‌ را با تمام لحظات خوب و بد در زمان قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادی خرمشهر به تصویر می‌کشد. در این فیلم دوران سه دوره از حکومت‌های ایران که جزء پرحادثه‌ترین وقایع ایران است را بازگو می‌کند.

پدر این خانواده، حسین ایرانی، از افراد میرزا کوچک خان جنگلی بوده که پس از کشته شدن کوچک جنگلی به همراه خانواده به تهران می‌آید. او برای فعالیت‌های مخفی سیاسی خود در تهران یک چاپخانه را راه اندازی می‌کند و به این بهانه به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد.

پسر خانواده ایرانی، بیژن ایرانی، خلبان است و در جنگ جهانی دوم فعالیت دارد که او را دستگیر در خارج از مرزهای ایران دستگیر می‌کنند.

در این مجموعه بازیگرانی چون، پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق ‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… نقش ایفا کرده‌اند.

«در چشم باد» از امروز ۲ بهمن ماه هر روز ساعت ۱۶:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است