جزییات تازه از هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۴
گلزار محمدی به صبا گفت:

جزییات تازه از هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

گلزار محمدی از رویکردهای جدید و ایده های خلاق در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک خبر داد.

گلزار محمدی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره اهداف و برنامه های این دوره از جشنواره توضیح داد: جشنواره عروسکی تهران-مبارک یکی از جشنواره های تخصصی حوزه عروسکی است که تصمیم گرفتیم در هجدهمین دوره آن بخش هایی را اضافه و نقاط ضعف دوره های گذشته را جبران کنیم و نقاط قوت آن را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک برای خیلی از علاقه مندان به حوزه تئاتر و گروه های نمایشی ناشناخته است به همین منظور تمام تلاشمان را می کنیم تا با ایده های نو و خلاق به روند برگزاری این جشنواره در سال آینده بهبود ببخشیم و امکانات بیشتری را برای برقراری ارتباط مخاطب با نمایش ها در فضای شهری قرار دهیم.

محمدی با اشاره به رویکردهای جدید جشنواره و تولیدات آثار نو بیان کرد: توجه به تولیدات با رویکردهای بهره گیری از تکنولوژی و معرفی ایده های خلاق و نو به حوزه نمایش عروسکی از دیگر برنامه های هجدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک است تا عملکرد بهتری را نسبت به سال های گذشته شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه باید از تجربه دوره های گذشته برای بالابردن کیفیت این دوره از جشنواره استفاده خواهیم کرد، توضیح داد: من معتقدم هر دوره ای از جشنواره سختی های خودش را دارد و برای رسیدن به نتیجه بهتر باید از تجربه اجرایی و راهنمایی های دبیران سال های گذشته چون مرضیه برومند استفاده کنیم و مطمئنا در کیفیت برگزاری جشنواره تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در پایان از توجه ویژه این دوره به بخش پژوهش گفت: در این دوره به بخش پژوهش و دانشجویان حوزه عروسکی جدی تر توجه کرده ایم چراکه در سال های گذشته به این موضوع توجه کم تری شده است و مطمئنم که با این رویکرد سطح کیفی جشنواره بالاتر می رود.

گلزار محمدی کارگردان و عروسک‌ساز تئاتر چندین نمایش عروسکی چون «تیبا و تیبوتی»، «ملک جمشید و غول»، «پهلوان پنبه» و… را در مقام کارگردان اجرا کرده است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ‌ارشد نمایش عروسکی است و از سال ۱۳۹۶ تاکنون رییس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر بوده و در برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف مسئولیت اجرایی داشته است.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است