«نارنج و ترنج» حاصل سال‌ها رفاقت من و حمید حامی است/ اشتیاق تولید آثار کلاسیک | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
رضا تاجبخش در گفتگو با صبا:

«نارنج و ترنج» حاصل سال‌ها رفاقت من و حمید حامی است/ اشتیاق تولید آثار کلاسیک

آهنگساز آلبوم «نارنج و ترنج» که با صدای حمید حامی منتشر شده است از کیفیت این آلبوم و برنامه‌های آینده خود گفت.

رضا تاجبخش آهنگساز، تنظیم کننده و پیانیست که به تازگی همراه با حمید حامی خواننده موسیقی پاپ و کلاسیک، آلبوم «نارنج و ترنج» را منتشر کرده است، به بهانه آغاز بلیت‌فروشی اولین کنسرت حمید حامی پس از سه سال، در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره این آلبوم گفت: آلبوم «نارنج و ترنج» یک آلبوم معمولی نیست بلکه چکیده تمام تجربیات و هم نشینی‌های من و حمید حامی است. تعاملات من و او باعث شد که این اثر خلق شود و هر قطعه این آلبوم برای من تداعی کننده یک خاطره از سال‌های رفاقت من با حمید است.

وی درباره روند تولید «نارنج و ترنج» بیان کرد: ایده تولید این آلبوم از اوایل سال ۱۳۹۶ شکل گرفت و فعالیت ما برای تولید آلبوم از آن موقع آغاز شد و آلبومی نیست که ۶ ماهه جمع شده باشد. دو یا سه قطعه این آلبوم قبل‌تر به صورت جداگانه در دو یا سه سال گذشته منتشر شده بودند که با قرار گرفتن در این آلبوم، میکس و مستر آن‌ها هم‌سو با فضای کلی آلبوم «نارنج و ترنج» تغییر کرد.

این نوازنده افزود: رونمایی از آلبوم قرار بود سال گذشته انجام شود، اما با انتخاب حمید حامی و من، صبر کردیم تا شرایط کرونایی کمی بهتر شود و از غم عمومی برای مرگ و میرهای کرونایی کاسته شود.

تاجبخش در مقایسه اشعار «نارنج و ترنج» به نسبت آثار گذشته حمید حامی تصریح کرد: اشعار انتخاب شده در آلبوم «نارنج و ترنج» به نسبت دیگر کارهای حمید حامی، کلاسیک‌تر هستند و کمتر به سمت ترانه‌های پاپ کشش دارند. این اتفاق برای خود من یک رشد و اتفاقی است که من و حمید حامی به آن بیشتر مشتاق هستیم.

او درباره ارتباط مخاطبان این سبک از موسیقی مطرح کرد: البته مخاطبی که موسیقی خوانندگان پاپ نسل جدید را به همراه ترانه‌های آن‌ها می‌پذیرد، قطعا آلبوم «نارنج و ترنج» باب میل او نیست و می‌دانیم که سلیقه‌های مخاطبان متفاوت است، اما امیدوارم که مخاطبان این سبک موسیقی، آلبوم را پسندیده باشند.

اشعار این آلبوم کمی به نسبت گذشته کلاسیک تر و کهن‌تر است

این تنظیم‌کننده در پاسخ به اینکه حال و هوای آلبوم «نارنج و ترنج» را چگونه ترسیم می‌کنید، گفت: آلبوم تقریبا در حال و هوای آثار موسیقی پاپ_ کلاسیک دهه هشتاد حمید حامی قرار دارد، با این تفاوت که اشعار این آلبوم کمی به نسبت گذشته کلاسیک تر و کهن‌تر است و تنظیم قطعات تماما ارکسترال با اجرای عموم سازهای زنده انجام شده است.

تاجبخش با اشاره به اینکه تولید چنین آلبومی بسیار هزینه‌بر است، توضیح داد: در شرایطی که کرونا باعث شده بود که اهالی موسیقی منبع درآمد خاصی نداشته باشند، حمید حامی برای تولید این آلبوم عموما با هزینه‌های شخصی خود گره‌های آلبوم را باز می‌کرد. همه این سختی‌ها زمان بر و هزینه بر است اما در نهایت نتیجه آن ماندگار خواهد شد.

آهنگساز آلبوم «نارنج و ترنج» با اشاره به اینکه قطعا تمام قطعه‌های آلبوم در کنسرت ۱۲ بهمن حمید حامی اجرا نخواهد شد، تصریح کرد: آلبوم به شدت ارکسترال است و نیاز دارد که قبل از اجرا بارها به همراه گروه ارکسترال تمرین شود، ولی قطعا ۳ یا ۴ قطعه از آلبوم در این کنسرت اجرا خواهد شد ولی در تور کنسرت بعدی که زمان بیشتری در اختیار داریم، سعی می‌کنیم تمام ۱۲ قطعه‌ آلبوم را در لیست اجراها قرار بدهیم.

رضا تاجبخش که با خواننده‌هایی چون، بابک جهانبخش، مهدی یراحی، رضا صادقی، حمید حامی و… همکاری داشته است درباره پیشنهادهایی که با خواننده‌ها در پیش دارد، گفت: برای فعالیت با خواننده جدیدی بعد از آلبوم و کنسرت‌های حمید حامی قصدی ندارم و ترجیح می‌دهم به مدیریت آکادمی «پیانو یار» که به همراه یلدا صمدی، تاسیس کرده‌ام بپردازم و در کنار آن به تولید آثار موسیقایی خود رسیدگی کنم.

وی درباره برنامه‌‌های موسیقایی خود افزود: من دو آلبوم متفاوت در نظر دارم؛ آلبوم اول، یک آلبوم شخصی است که نت‌های این آلبوم را نوشته‌‌ام و قرار است به همراه پیانو ارکستر سمفونیک تهران ضبط شود.

به گفته وی، این آلبوم در هر قطعه با مهمان‌های ویژه‌ای در حوزه موسیقی همراه خواهد بود.

این هنرمند در پایان با اشاره به برنامه‌ای که برای کنسرت «عاشقانه‌های پاپ» در نظر دارد، گفت: کنسرتی سه سال پیش قبل از کرونا در تهران با نام «نارنج و ترنج» برگزار کردم که خواننده‌های چون حمید حامی، سیامک عباسی، رضا صادقی، مهدی یراحی، روزبه نعمت اللهی و امیر عباس گلاب و رهبری ارکسترال خود من، در چهار سانس در تالار وزارت کشور میزبان مردم بودیم و با استقبال گسترده مخاطبان رو به رو شد. این کنسرت به صورت کامل فیلمبرداری شد و چون تنها دوازده هزار نفر حاضر در کنسرت شاهد آن اجراها بودند، قصد دارم بعد از توافق با یک پلتفرم نمایش خانگی به عنوان اسپانسر و توزیع‌کننده، این چهار سانس کنسرت را برای عموم مردم منتشر کنم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است