تالیف کتاب «بزرگ‌ترین کمدین لاله‌زار»/ این کتاب را هم وقف می‌کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
پیمان شیخی با صبا مطرح کرد:

تالیف کتاب «بزرگ‌ترین کمدین لاله‌زار»/ این کتاب را هم وقف می‌کنم

پیمان شیخی با اشاره به تالیف کتاب زندگینامه اصغر تفکری به نام «بزرگ‌ترین کمدین لاله‌زار»، اعلام کرد که به زودی این کتاب را تحویل ناشر می‌دهد.

پیمان شیخی بازیگر، نویسنده، پژوهشگر، فیلمساز، مجری و برنامه‌ساز رادیو در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا عنوان کرد: تاکنون هفت عنوان کتاب از من منتشر شده است که ۲ عنوان آن‌ مجموعه قصه و ۵ عنوان آن کاملا کتاب‌های تئاتری‌ هستند.

او در ادامه درباره کتاب‌های خود تشریح کرد: کتاب «خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر» جلد ۱ و ۲، «تماشاخونه‌های طهرون»، «طهرون، خاطرات آقاجان و قصه‌های کوتاه» و کتاب «خاطرات آقاجان» و ۲ عنوان کتاب که در یک سال گذشته از من منتشر شده است یکی «فراموش‌شدگان خیابان لاله‌زار» و دیگری کتاب «صندلی خالی» است که حدود ۵ ماه قبل روانه بازار کتاب شدند.

این پژوهشگر درباره کتاب‌های پژوهشی خود عنوان کرد: پژوهش روی «کتاب تئاترشهر» را اوایل شیوع ویروس کرونا آغاز کردم و به انتشارات نمایش تحویل دادم این کتاب شامل خاطرات هنرمندان تئاترشهر است و هنوز تکمیل نشده است. همچنین کتاب «اداره هنرهای دراماتیک» که من چند سال است روی آن کار می‌کنم و به تاریخ اداره هنر تئاتر می‌پردازد و شامل کلی خاطره، اسناد، دست‌نوشته، بریده جراید و خاطرات شخصی خود من هم هست زیرا من با وقفه حدود ۶ سال مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی بودم و خاطرات زیاری از هنرمندان آنجا دارم. کتاب جامعی‌ست و متاسفانه مهر ماه به دلیل مشکلات شخصی کمی رشته امور از دستم خارج شد وگرنه تاکنون کتاب را به ناشر تحویل داده بودم.

این نویسنده در ادامه از یک کتاب آماده انتشار خبرداد و گقت: کتاب «بزرگ‌ترین کمدین لاله‌زار» را اکنون آماده انتشار دارم. این کتاب درباره زندگی اصغر تفکری از هنرمندان درجه یک لاله‌زار دهه ۲۰ و ۳۰‌ است، البته پیش‌تر به صورت گذرا در کتاب «فراموش‌شدگان خیابان لاله زار» به زندگی این هنرمند پرداخته بودم اما از آنجایی که فرزند و نوه او را پیدا کردم، کتاب جامعی پر از سند، خاطره، گفتگو و عکس و پژوهش از او جمع‌آوری و تبدیل به کتاب زندگینامه این هنرمند شد.

او افزود: متاسفانه ما عادت داریم هنرمندانمان را زود فراموش کنیم و من احساس می‌کنم هنوز جای اطلاعاتی درباره هنرمندان بزرگ هنرهای نمایشی در کشور ما خالی است.

شیخی در پایان درباره تحویل این کتاب به ناشر توضیح داد: «بزرگ‌ترین کمدین لاله‌زار» هشتمین کتاب من است که به زودی برای چاپ آن با چند ناشر وارد گفتگو می‌شوم. البته این را هم بگویم که من حق التحریر چهار عنوان کتاب قبلی خود یعنی «فراموش شدگان خیابان لاله‌زار»، «تماشاخونه‌های طهرون»، «طهرون، خاطرات آقاجان و قصه‌های کوتاه» و «خاطرات آقاجان» را به طور مادام‌العمر وقف شیرخوارگاه کردم و قرار شد خود ناشر هر مبلغی که از چاپ و فروش کتاب به من تعلق می‌گیرد، به شیرخوارگاه تحویل دهد. در همین راستا احتمال دارد این کتاب را هم وقف کنم به کارتن‌‌خواب‌ها و زباله‌گردها که متاسفانه این روزها تعداشان روزبه روز بیشتر می‌شود و من فکر می‌کنم ما هم برای رفع این مشکلات باید همتی کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000