شورای حل اختلاف «مارال» و «جیران» در ساترا تشکیل شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
صبا خبر می‌دهد؛

شورای حل اختلاف «مارال» و «جیران» در ساترا تشکیل شد

پرونده سریال‌های «آهوی من مارال» و «جیران» به شورای حل اختلاف در ساترا رسید.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، پرونده اختلاف میان سریال‌های نمایش خانگی «آهوی من مارال» و «جیران» بر اساس درخواستی که روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه توسط مهرداد غفارزاده نویسنده و کارگردان «آهوی من مارال» به ساترا ارسال شد، به تشکیل شورای حل اختلاف و داوری در ساترا منجر شد.

طبق آخرین خبرهای رسیده به صبا، در این شورا یک نماینده از طرف سازندگان «آهوی من مارال»، یک نماینده از سوی سازندگان «جیران» و نماینده ساترا و سایر بخش‌های مرتبط حضور خواهند داشت.

این شورا وظیفه دارد درباره اتهام نقض مالکیت فکری این پرونده اعلام نظر کند.

به نظر می‌رسد، تشکیل این شورا گام مهمی در مسیر حل اختلاف‌ها در این پرونده باشد.

از سویی مهرداد غفارزاده نویسنده طرح و کارگردان «آهوی من مارال» می‌گوید سریال «جیران» با استفاده از طرح او به مرحله ساخت رسیده و باید مطابق رای آیفیک (انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران) که از سوی دادگاه لازم‌الاجرا شده، شباهت‌های میان دو سریال از «جیران» حذف شود. از سوی دیگر اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده «جیران» اعتقاد دارد این سریال با برداشت از «آهوی من مارال» ساخته نشده است.

پخش نشدن قسمت نخست «جیران» در ۲۴ دی ماه اگرچه در بیانیه‌های جداگانه ساترا و فیلیمو، به علل دیگری بوده، اما عده‌ای معتقدند به دلیل اختلاف میان سازندگان دو سریال بوده است. از سوی دیگر شورای تخصصی محتوای حرفه‌ای ساترا هنوز در مورد زمان پخش این سریال اعلام نظر نکرده‌است.

طبق آخرین اطلاعیه‌ فیلیمو، سریال «جیران» که جمعه هفته پیش ۲۴ دی ساعت هشت صبح پخش خود را آغاز نکرد، باید فردا جمعه اول بهمن ساعت هشت صبح پخش شود؛ اتفاقی که باید تا فردا صبح منتظر آن ماند.

بیشتر بخوانید

واکنش مدیرعامل صباایده به حواشی «جیران»/ ای‌کاش مسئولیت محتوا را به ما واگذار می‌کردید

گروه نویسندگان «مارال» به نویسنده «جیران» پاسخ دادند

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است