مافیا جایگاهی در جامعه انسانی ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۵
فرهاد مهرخیرانی در گفت‌وگو با «صبا»:

مافیا جایگاهی در جامعه انسانی ندارد

این نمایش نگاه انسانی دارد به آدم‌ها. چراکه اعضای مافیا باوجود اینکه قدرت را دراختیار دارد اما هیچ‌وقت خوشحال نیستند.
به گزارش «صبا»، فرهاد مهرخیرانی نویسنده و کارگردان نمایش «سیسیلی» که قرار است از ۱۲ تا ۲۵ دی در  خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود در گفت‌وگو با «صبا» اظهار داشت: موضوع نمایش قدرت گیری یکی از باهوش‌ترین اعضای مافیا است و نقشه قتل پدرخوانده را می‌کشد.
وی درباره نمایشنامه «سیسیلی» افزود: وزارت ارشاد از من تعهد گرفت چون تصور می‌کردند  نمایش «سیسیلی» خشونت را ترویج می‌کند  اما این نمایش نگاه انسانی دارد به آدم‌ها. چراکه اعضای مافیا باوجود اینکه قدرت را دراختیار دارد اما هیچ‌وقت خوشحال نیستند. در حقیقت عقوبت را نشان می‌دهد که مافیا در طول عمر خود بالا می‌روند و دوباره پایین کشیده می‌شوند یا کشته می‌شوند و این چرخه ادامه دارد. ما درام و قصه‌ای در این نمایشنامه قرار داده‌ایم  تا زندگی و خیانت‌هایی که به یکدیگر می‌کنند را به مخاطب نشان دهیم.
این کارگردان درباره بازیگران نمایش «سیسیلی» گفت: تمام بازیگران این نمایش از سال‌های قبل با هم کار کرده‌ایم و به دلیل شرایط اقتصادی امروز نمایش‌های ما هیچ توجیه اقتصادی برای عوامل ندارد و هرشب صدها نمایش در سالن‌های بدون تماشاگر اجرا می‌شوند. به همین علت من تلاش کرده‌ام از دوستانی که قبلا کار کرده‌ایم استفاده کنم.
وی از آینده تئاتر باتوجه به حضور افرادی چون خواننده یا چهره در نمایش‌ها گفت: آینده تئاتر در ایران رو به نابودی است چراکه همه چیز ظاهری شده است و عوانل یک نمایش تلاش می‌کنند از افراد معروفی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند استفاده کنند تا نمایش آن‌ها دیده شود.
مهرخیرانی در ادامه از قیمت بلیط‌ها گفت: من دوست دارم قیمت بلیط‌ها را برای دانشجویان همیشه ۵۰ درصد تخفیف باشد و کسانی که توانایی خرید ندارند رایگان دراختیارشان قرار دهم اما متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی تماشاخانه‌ها این اجازه را نمی‌دهند و بای حداقل قیمت بلیط ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان باشد. اما ما برای کسانی که از تیوال خرید می‌کنند با تخفیف قیمت ۲۱ هزار تومان را قرار داده‌ایم.
گفتنی است،نمایش «سیسیلی» با بازی عقیل بهرامی، آیدا رزاق زاده، بهروز عبادی، مریمقربانیان، پریسا محمدزاده، رامین معصومیان، محمد رضا منصور، تیام منیری، امیر حسین مهماندوست، فرهاد مهرخیرانی و مشاور رسانه: سید محمدصادق سیادت، دستیار کارگردان: ارسلان گل محمدی
،طراح گریم: سپهر بهرامیان ، طراح پوستر: علی دولت آبادی،مدیر صحنه: رضا خدا بنده لو، عرفان راشد
از ۱۲ تا ۲۵ دی در  خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است