رقابت «لاک‌پشت و حلزون» همزمان در داکا و منار صوفیه بلغارستان/ جدیدترین تصاویر | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۲

رقابت «لاک‌پشت و حلزون» همزمان در داکا و منار صوفیه بلغارستان/ جدیدترین تصاویر

فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی در جشنواره داکا در بنگلادش و جشنواره منار صوفیه در بلغارستان با دیگر آثار سینمایی جهان رقابت می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون»   به کارگردانی رضا حماسی و تهیه کنندگی هوشنگ نورالهی و نویسندگی محسن رضایی در بخش سینمای جهان بیستمین جشنواره فیلم داکا در بنگلادش برای کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبین با دیگر آثار منتخب در این بخش رقابت به رقابت می‌پردازد و به صورت همزمان در بخش رقابتی فیلم‌های داستانی چهاردهمین دوره جشنواره منار صوفیه در بلغارستان نیز با دیگر آثار راه یافته در این بخش رقابت خواهد کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم داکا یکی از جشنواره‌های مهم جنوب آسیاست که از سال ۱۹۹۲ میلادی با همکاری انجمن فیلم رنگین کمان و با شعار «فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» فعالیت خود را آغاز کرده است. بیستمین دوره این جشنواره با نمایش آثار منتخب از ۶۰ کشور جهان در بخش‌های مختلفی همچون مسابقه آسیا، فیلمسازان زن، سینمای جهان، بزرگداشت، پانورامای بنگلادش، فیلم‌های کودکان، سینمای معناگرا و آثار کوتاه و مستقل برگزار می‌شود.

جشنواره منار صوفیه از سال ۲۰۰۹ در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان آغاز به کار کرده و هرساله بهترین آثار سینمایی، مستند و کوتاه را از کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا به نمایش می‌گذارد. این جشنواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی منطقه بالکان شناخته می‌شود و در دوره گذشته (پیش از پاندمی کرونا) میزبان بیش از ۱۰هزار مخاطب بوده است.

جشنواره داکا از تاریخ ۲۵ دی تا ۳ بهمن برابر با ۱۵ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ در شهر داکای بنگلادش و جشنواره منار صوفیه نیز در تاریخ ۲۴ دی تا ۱۰ بهمن برابر با ۱۴ تا ۳۰ژانویه به صورت فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود.

پخش بین المللی فیلم «لاک‌پشت و حلزون» به عهده موسسه ‌ای فیلمپرو به مدیریت محمدعلی غیاثوند است.

علی مصفا، لیلا زارع، سام نوری، مهران نائل و البرز کروبه (بازیگر کودک) گروه بازیگران اصلی این پروژه را تشکیل می‌دهند.

پانته‌آ مهدی‌نیا، محمد نریمانی، حمید خردمندی، زهره حجازی و علی رستگاری دیگر بازیگران فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» هستند.

در خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون» آمده است: «پدرام ده‌ساله با مادرش افسانه زندگی می‌کند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد ولی با مخالفت پدرام روبه‌روست و دلیل مشکلات پدرام را همین مسئله می‌داند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا می‌شود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آن‌ها شکل می‌گیرد…»

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: لیلا تاج دینی، طراح گریم: لیلا سانی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: فواد چاومه، منشی صحنه: آنیتا فیروزبخت، رویا بابابیگی، مدیر تولید: جواد راهزانی، مجری طرح: حسین بشگرد و علی مردانه، تدوین: پویا اشتهاردی، صداگذاری: امیر حسین قاسمی، اصلاح رنگ: علیرضا مجیری، جلوه‌های ویژه: امین انتشاری، عکاس: علی بیات، هوتن کروبه، سرمایه‌گذاران: گروه سینمایی اپیک و مریم طالبی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است